Met de voetjes weer terug op aarde (uit tegen GVVV E3)

GVVV E3

Assist: Jayson Vink
    Anoniem (schot)
    Assist: Anoniem

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 20

13 september 2014 11:00

Zel Regelen

Drukke week gehad, maar toch nog even het verslag van vorige week:
    Na de euforie van de week ervoor, waar  alles super liep was het te verwachten dat het wat minder zou gaan.
    Al snel in de wedstrijd bleek dat dit team (GVVV E3) in een aantal opzichten verder was dan onze boys. Zaken zoals strak inpassen, lopen zonder bal en posities werden beter ingevuld. Ze vonden dan ook steeds makkelijker de vrije man. in het begin kon Stijn nog een aantal keer dreigend opkomen wat kleine kansjes opleverde. Snel kwamen de bezoekers al in de 4de minuut op voorsprong.
    Het duurde nog een 10 minuten voor de tweede erin lag, maar daarna ging het hard. Nog geen 5 minuten later waren er nog eens twee doelpunten gevallen. Miscommunicatie en slordigheden in de verdediging zorgden voor makkelijk weggeven tegendoelpunten. Toch was Woudenberg niet  geheel kansloos. Ze creëerden kansjes waaronder een schot op de paal van Martijn Dekker. De rust werd gehaald met 0-4.
    Vlak na de rust kwam het mooiste doelpunt van de tegenpartij. Een vrije voorzet werd doorgekopt en met een vrije volley was het 0-5. Daar kun je alleen maar voor appleudiseren.
    In het vervolg leek Woudenberg iets meer de schroom van zich af te gooien en werd er iets beter gevoetbald. Eerlijk moet gezegd worden dat de tegenpartij ook wat slordiger werd met zijn kansen en één van hun betere spelers zichzelf had geblesseerd met een onhandige tackle. Halverwege de tweede helft konden de boys dan ook iets terug doen. Na een pass van Jayson was het Floris die rustig de bal in het net schoot (32). Even leek het spannend te worden toen 6 minuten later op weer een pass an Jayson ditmaal Yaïr doel trof (38). Er volgde een bizarre bal die op een meter hoogde leek uit te gaan, maar door de hoekvlag werd teruggecattepulteerd en uitendelijk na een schot van Jayson op de lat belande.
    Er kwamen nog dreigende situaties, zonder dat het tot echte kansen kwam. Hiermee was de eindstand (2-5) een feit.
    Teamspeler van de week:
    Lang moeten nadenken wie ik zou uitkiezen hiervoor. Uiteindelijke gekozen voor Stijn. Hij is natuurlijk dit jaar bij deze groep gekomen en ik vind dat hij een hele rustige indruk maakt en ook in de opbouw is hij zeer nuttig.