SVF E1 - Woudenberg JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 19

20 september 2014 9:15

Voetbalgevecht in Cothen

Eindelijk is het dan zover. Zaterdag 20 september 2014 de competitiestart van de E1. Om kwart over acht staan de mannen op het parkeerterrein klaar voor de reis naar Cothen om daar tegen tegenstander SVF een mooie pot voetbal op de mat te leggen.

Aangekomen in het mistige Cothen krijgen de jongens de eerste verrassing. Sport & Health Bodyflash Woudenberg heeft voor alle jongens van de E1 een eigen bidon beschikbaar gesteld. Een mooi gebaar van Margriet en Kees Vink. Vanaf nu geen gelebber meer aan een gezamenlijke fles maar iedereen zijn eigen bidon.

Nadat de jongens verteld is hoe te voetballen kan de warming up beginnen. Waar de eerste twee wedstrijden de warming up goed werd uitgevoerd zijn de jongens vandaag minder attent, minder geïnspireerd en nog niet helemaal wakker. Als dat maar goed gaat.

Om precies 09.15 uur fluit de scheidsrechter voor de aanvang van de wedstrijd. SFV blijkt een fysiek en voetballend goede tegenstander. Vanaf het begin is er sprake van een boeiend voetbalgevecht.

In de 2e minuut krijgt Woudenberg een hoekschop. Aan de rechterkant van het doel neemt Björn met links deze hoekschop. Mooi indraaiend en alle Cothenaren in verwarring achterlatend draait de bal in de verre hoek het doel in. Een prima start.

Na het voor SVF onverwachte tegendoelpunt wordt de wedstrijd meer fysiek. Hoewel Woudenberg probeert te voetballen worden we op inzet te vaak afgetroefd. Hierdoor neemt de druk op het doel van Tom toe met als gevolg dat we binnen twee minuten van een 1-0 voorsprong op een 2-1 achterstand staan.

Gelukkig gaan de jongens goed om met deze tegenslag en vindt Thomas met een mooie pass Sam die na goed doorzetten het doel van SVF weet te vinden. Na 12 minuten staat al een 2-2 tussenstand op het scorebord.

De tactiek die de tegenstander hanteert, je kunt zo ver gaan als de scheidrechter toelaat, heeft halverwege de 1e helft weer succes. Balverlies op het middenveld leidt er toe dat Woudenberg op een 3-2 achterstand komt. Jammer maar er is nog genoeg tijd over om deze tegenvaller recht te zetten.

In de rust wordt de jongens erop gewezen dat als we de wedstrijd willen winnen er meer verwacht wordt dan rustig een balletje rondspelen. Inzet, willen winnen en de tegenstander niet laten voetballen lijkt tegen SVF de enige manier om kans te maken punten uit Cothen mee te nemen.

De rust, en het water uit de bidons van Sport & Health Bodyflash Woudenberg, hebben hun werk gedaan. In de tweede helft een heel ander Woudenberg. Vanaf het begin wordt er fanatiek gejaagd op de gelijkmaker. Deze komt er ook. Na 5 minuten is het een corner van Milan die door Thomas slim ingetikt wordt. Met deze opsteker komt de swung in het elftal. Onder aanvoering van Thomas gaat iedereen er fanatiek tegenaan en dezelfde Thomas zet in de 10e  minuut goed door en brengt de 3 – 4 op het scorebord.

Ook SVF begrijpt nu dat ze uit een ander vaatje moeten tappen om de wedstrijd te keren. De wedstrijd wordt harder zonder dat de scheidsrechter er aanleiding in ziet om te fluiten. Met een mooie individuele actie komt SVF in de 16e minuut op 4-4. Een kleine minuut later is er de mooiste actie van de dag. Thomas soleert langs 4, 5 man zonder dat ook maar een van de tegenstanders de kans krijgt om de bal af te pakken. Nadat hij ook de keeper gepasseerd heeft zet hij de 5-4 voorsprong op het scorebord.

Dit fraaie doelpunt smaakt naar meer. Ook Chris krijgt het op zijn heupen en kan allen door een bewuste overtreding door de doelman gestopt worden. De scheidsrechter geeft hiervoor een terechte strafschop. Chris gaat achter de bal staan maar deze ligt zover van het doel dat de doelman deze strafschop weet te stoppen.

Beide teams blijven spelen voor de volle winst. Philip moet twee minuten voor tijd nog handelend optreden met een vrije bal tot het gevolg. SVF is daarbij slimmer dan Woudenberg. De muur staat goed maar de aanvoerder van SVF helemaal vrij. Hij weet de aangespeelde bal goed en onhoudbaar in te schieten zodat net voor tijd de stand weer gelijk is getrokken.

Aan deze 5-5 stand komt in de resterende minuten geen verandering meer. Met een 5-5 gelijkspel mag iedereen tevreden zijn. SVF de eerste helft beter, Woudenberg de tweede.

Volgende week thuis tegen HDS uit Leersum. Een mooie kans om te laten zien dat we ook 50 minuten bij de les kunnen zijn. Als dat lukt dan komt de 1e overwinning vanzelf.