Dichtbij de eerste punten.

DEV Doorn F6

F-pupillen zaterdag, F7, 7e klasse 38

20 september 2014 10:00

Rick van der Waerdt

Als de mist langzaam wegtrekt over de Woudenbergse velden worden de contouren van onze voetbaltalenten langzaam helderder. Vandaag staat de wedstrijd tegen DEV Doorn F6 op het programma. We zijn DEV eerder tegen gekomen dit seizoen, dit was voor een bekerwedstrijd tegen de F4. De uitslag van die wedstrijd verplicht ons het één en ander recht te zetten vandaag. Dus na de warming-up en de teamfoto gingen we vol aan de bak.

We hadden ons tactisch plan aangepast voor deze pot tegen De Elf Vrienden uit Doorn, die gelukkig wel met 8 man speelden. Tess ging de eerste helft keepen en heeft keurig de nul gehouden. De strijd werd voornamelijk op het middenveld gestreden met over en weer kansen. Uiteindelijk was het Woudenberg die de score opende. Een lange solo van Leon werd keurig door hem afgemaakt. We haalden de rust dan ook met een 1-0 voorsprong.

In de rust wisslede Leon en Tess van positie, dit resulteerde in het eerste doelpunt van Tess. Een strakke voorzet werd keurig door haar binnen geschoten. Helaas was ook DEV wakker geworden. Ondanks goed verdedigend werk van onder andere Tije en Timo, is het ze gelukt ook twee keer te scoren. Met nog een minuut te spelen dachten we ons eerste punt binnen te slepen. Echter viel er in de laatste tellen nog een doelpunt van DEV, het verdiende punt was ons niet gegund.

De eerste overwinning gaat er zeker aankomen. Er wordt namelijk nogsteeds met veel plezier en inzet gespeeld en mede dankzij het goede trainen op de donderdagen gaat voetballen steeds beter. Er is inmiddels een goede keeper opgestaand, we hebben een sterk verdedigend blok, spelverdelers op het middenveld en bovenal een scorende spits. Leon staat inmiddels op 5 doelpunten in drie wedstrijden!

Op naar zaterdag, op naar de eerste punten....