Chocoladebeen (thuis tegen Amsvorde E2):

Amsvorde E2

Assist: Jayson Vink
    Assist: Jayson Vink
    ... (e.d.)

E-pupillen zaterdag, E3, 3e klasse 20

27 september 2014 11:00

Marcel Ruyter

Wedstrijdverslag:
    Afgelopen zaterdag was het al weer de derde competitie wedstrijd thuis tegen Amsvorde E2 om 11:00. Het was dus weer lekker uitslapen en met de zon strak aan de hemel was het goed toeven op het veld. Vooraf maakte Martijn Dekker zich een beetje zorgen. Ze moesten tegen de E2. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit niet altijd alles zegt en dat bleek ook wel te kloppen.
    De wedstrijd begint een beetje rommelig een paar keer wordt de bal van de ene helft blind de andere helft geschoten waar de tegenpartij de bal ontvangt en vrolijk de bal weer de ander richting op schiet.
    Van links komt Bjarne een paar keer gevaarlijk door en lost een paar schoten op doel zonder resultaat. Als hij dit vervolgens dan nog een keer kan doen vanuit een pass van achteruit van Jayson, schiet hij uit een hoek waar eigenlijk een voorzet beter leek. De doelman van de tegenpartij maakte echter niet een bijster goede indruk en zo beland de bal in het doel (6). Het vervolg is weer een beetje rommelig. Bij slecht uitverdedigen krijgt de tegenpartij zomaar de bal en de aanvaller wist daar wel raad mee (1-1) (14). Je hebt het gevoel dat Woudenberg veel sterker is, maar het wordt nog niet echt in de score tot uiting gebracht. Gelukkig kom Woudenberg toch weer op voorsprong als wederom Jayson, Bjarne bedient en hij met zijn chocoladebeen zijn tweede van de wedstrijd laat noteren (16). Ineens gaat het snel aan het eind van de eerste helft. In amper 3 minuten ligt de bal er 3 keer in, 3 maal na een pass van Martijn Dekker vindt 3 keer Yair het doel (een zuivere hattrick). De passes zijn zeer fraai, de doelpunten zijn heel simpel maar daarmee juist geweldig. 3 keer schuift Yair de bal net naast de keeper het doel in. Eentje van die doelpunten was zelfs met links gedaan ofwel het chocolade been. Daar heeft hij de laatste tijd op proberen te trainen en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.
    De boys gaan met een 5-1 voorsprong rusten. Voorin was de tegenstander nog best wel eens gevaarlijk geweest, maar achterin was het toch een beetje een gatenkaas gebleken en daar hadden ze goed van geprofiteerd. De tweede helft is nog geen 3 minuten oud als Noah een hele mooi actie maakt en een fraaie pass levert aan Yair. Hij schiet en raakt de paal en komt vervolgens terug voor het chocoladebeen vaan Martijn Dekker en 6-1 is het gevolg (28). Dat de tegenpartij aanvallend gezien best wel wat kon, hadden ze al een paar keer laten zien met onder andere een bal tegen de paal. Als ze dan nogmaals in de buurt van Yuri komen schiet hun spits zeer fraai de 6-2 binnen (32).
    De jongens blijven er zin in houden. Al merk je wel dat er sommige nu de kans willen pakken om zelf toch eens dat doelpuntje mee te pikken. Dat heeft niet altijd succes. Een lange uittrap van Yuri (!!) kom direct bij Yair terecht en 1 op 1 tegen de keeper is dit klusje wel aan hem besteed voor de 7-2 (34). Als men dan toch weer besluit het spel samen te zoeken, dan vallen de spreekwoordelijke appeltjes makkelijk uit de boom. Jayson mooie pass op Yair bingo het is 8-2 (37). Mooie combinatie door het midden, Martijn Dekker zet Martijn Golstein alleen voor de keeper en het is (9-2) (45). Bjarne komt nog maar eens op via de linker kant, komt naar binnen en schiet Een verdediger probeert de baal weg te schieten maar treft zijn eigen doel (10-2). Dat kon er ook nog wel bij voor deze boys (46). Het slotakkoord was misschien wel tekenend . Een uittrap van de keeper gaat meer de lucht in dan ver en zo op de pantoffel van Martijn Dekker, die dit buitenkansje niet laat liggen. Zo hebben de boys mij aardig wat schrijfwerk bezorgd en heb ik genoten in de zon van de wedstrijd.
    Conclusie:
    Of we hier heel veel uit kunnen concluderen weet ik niet. Deze jongens zijn duidelijk de mindere broeders uit deze poule. Bij dit soort wedstrijden zie je dat zodra ze elkaar proberen te zoeken het vaak direct ook resultaat oplevert, terwijl als ze iets te veel voor eigen succes gaan het soms ook tot resultaat leidt, maar vaak lang zo effectief niet is. De kunst is om op de juiste momenten de juiste beslissingen te maken, ga ik zelf, pass ik de bal. Doelpunten zijn van het hele team, alle spelers hebben daar hun rol in. Bij de E-tjes zal het er juist dit jaar erom gaan draaien welk team het beste doorheeft hoe je het samen moet doen.
    Opvallend was nog wel te noemen, dat de 3 spelers die er toch wel om bekend staan het meest stijfrechts (bij Bjarne stijflinks) te zijn. Juist die 3 spelers allemaal met hun chocoladebeen een doelpunt hebben gemaakt.
    Teamspeler van de week:
    Ik heb lang moeten nadenken hierover.
    Yair, speelde het zeer goede wedstrijd. Hoe hij loopt zonder bal is geweldig. De goals die hij maakt zo makkelijk en eenvoudig en daardoor zo mooi. 5 doelpunten en 1 assist.
    Martijn Dekker, 2 doelpunten en 4 assists. Er ging altijd dreiging van hem uit. Speelde regelmatig zijn man uit, maar wist vaak het ook een goed gevolg te geven en zodoende ook de 4 assists.
    Jayson 3 assists, een rustbaken in de verdediging en als hij dan een keer naar voren kan, dan heeft hij oog voor zijn medespelers getuigen zijn 3 assists zaterdag en 7 in totaal dit seizoen.
    Ik heb dus maar besloten ze alle drie teamspeler van de week te maken.
    Volgende week de wedstrijd thuis tegen de Cobu Boys E3. Tot nu toe de onbekende van de poule. Ze hebben 1 wedstrijd gespeeld en gewonnen.
    Tot zaterdag!
    JP