Verlies, maar complimenten aan de verdediging

GVVV F7

Anoniem (solo)

F-pupillen zaterdag, F7, 7e klasse 38

11 oktober 2014 8:30

Zaterdagmorgen vroeg, heel vroeg stond de uitwedstrijd naar GVVV F7 op het programma. Om 8.30 uur moesten de jonge talenten zich melden op het veld. Dat betekent om 7.45 uur vertrekken, dus iedereen vroeg op. Geen mistflarden op de velden maar wel nog in de hoofden van de papa's en mama's. Maar bijna iedereen was er gewoon, zelfs de spelers die nog laat een feestje hadden gehad of nog "even" naar de Arena waren geweest. TOP, deze inzet.

Uit naar GVVV, wat bekent staat als een lastige uitwedstrijd. Ook dit seizoen staat de Veenendaalse doelpuntenmachine niet stil. Maar zoals van een Woudenbergse topploeg verwacht mag worden, hadden we ons de afgelopen week goed voorbereid. Aaron is maandag voor het eerst op keeperstraining geweest. Donderdag werd er scherp getraind en iedereen was vrijdag op tijd naar bed gegaan, toch?

We begonnen goed aan de wedstrijd, er werd samengespeeld en met name goed verdedigd. Aaron kon gelijk laten zien wat hij geleerd had op keeperstraining. GVVV was volop in de aanval, maar de verdediging gaf geen krimp. Het duurde dan ook tot diep in de eerste helft voordat de eerste twee doelpunten vielen. We haalde de rust met een keurige 2 - 0 achterstand. Wat verder opviel was de rol van onze nieuwe spits Cleo. Doordat Jay er helaas niet bij kon zijn speelde Cleo vandaag in de spits. Een rol die met verve werd ingevuld, Cleo was de hele wedstrijd van voor naar achter op het hele veld te zien. Super, wat een conditie en inzet.

Maar de meeste complimenten gaan toch naar onze verdediging. Aaron, Timo, Tije en David waren bijna onpasseerbaar. Hun spitsen werden gek van. Altijd dook er weer een nieuwe geel-zwarte voor hun neus die de bal afpakte. Tije heeft zelfs twee keer de bal van de lijn gehaald. En dit had zeker resultaat. De tweede helft werd door Woudenberg gewonnen. GVVV kon geen doelpunt meer maken en onze topscoorder Leon kon het weer eens niet laten en maakte na een lange solo vanaf eigenhelft een heel mooi doelpunt. Het werd en bleef hiermee 2-1.

Wat zeker nog even vermeld moet worden is dat Jasmijn vrijdagavond goed had opgelet hoe Van Persie een strafschop nam. Na de wedstrijd was het de beurt aan Jasmijn om een strafschop te nemen. Een strak schot, laag in de hoek, de keeper was kansloos, het eerste doelpunt van Jasmijn is gemaakt.

Komende zaterdag mogen we weer gaan strijden voor de beker, na de eerste wedstrijd hebben we daar wat goed te maken. Dus vrijdagavond, niet opblijven maar vroeg naar bed allemaal.....