Goed voor het zelfvertrouwen (Beker uit tegen Dev Doorn E2, 11 okt 2014)

DEV Doorn E2

... (corner)
    ...
    Anoniem (schot)
    Assist: Jayson Vink
    Anoniem (schot)
    Assist: Anoniem
    ... (e.d.)
    Anoniem (solo)

E-pupillen, E3, Groep 3 107

18 oktober 2014 11:15

Goed voor het zelfvertrouwen (Beker uit tegen Dev Doorn E2, 11 okt 2014)

We waren het al weer bijna geleden, de allereerste wedstrijd van het seizoen, was die voor de beker en die hadden ze met maar liefst 10-0 gewonnen. Na de zware en lastige wedstrijden van de afgelopen weken waren ze wel weer aan toe het zelfvertrouwen op te krikken.

Op het mooie tijdstip van 11:15 mochten ze aantreden.

Wedstrijd:

De wedstrijd was nog niet begonnen en we stonden al meteen 1-0 achter. Een vroege corner in de eerste minuut en het was meteen raak.

De toeschouwers van de tegenpartij waande zich even dat het een makkie zou worden, dat werd het ook, maar dan anders. Snel herstelde de jongens zich en probeerde de weg naar voren te vinden. Dat leidde in de 6e minuut na een mooie combinatie tussen Martijn Dekker en Floris tot een prachtig schot in de kruising van Martijn D. Gelukkig foutje was weer recht gezet. Ze gingen meteen door. 2 minuten later (8) pakte Martijn Golstein de bal af en beheerst schoot hij de 1-2 binnen.

Even was er een periode van rust. Woudenberg drong wel aan, maar kleine kansjes werden niet benut. Ghet duurde tot minuut 16, toen viel er weer te juichen, ditmaal wist Floris de bal te veroveren en scoorde hij beheerst in de hoek. (1-3).

Het viel op dat elke keer als de jongens de combinatie zochten ze binnen mum van tijd voor de keeper kwamen. Zo’n combinatie zorgt voor een mooi bekeken pass van Jayson naar Martijn D en die weet wel raad met dit buitenkansje om de 1-4 een paar minuten voor rust te maken (21). Ze lijken er echt zin in te hebben, want de tegenstander komt er niet aan en kansen blijven regenen. Floris op aangeven van Bjarne laat zijn tweede van de dag noteren voor de 1-5 (22). Pal voor rust wordt het zelfs 1-6. Nu is het Martijn D die hem precies goed afspeelt naar Floris en zijn hattrick (niet zuiver) is een feit. (25)

Met een lekker gevoel kunnen ze gaan rusten.

Na de rust doen de jongens het iets rustiger aan. Ze weten dat de wedstrijd gespeeld is en sommige proberen soms iets te veel nu ook voor eigen succes te gaan. Op zich eigenlijk wel te begrijpen, maar snel wordt ook duidelijk, dat wanneer ze dan wel de combinatie zoeken, ze meteen ontzettend gevaarlijk zijn en dat dit veel meer effect heeft. Een mooi steekpass precies op het juiste moment van Martijn D op de naar voren gekomen Jayson en de 1-7 ligt in het mandje (35).

Het is tijd voor jongens die normaal het werk achterin moeten opknappen, ook eens te mogen proeven aan zoete smaak die doelpunten maken heet. Het is even wennen met de nieuwe indeling. Toch was het totaal niet nodig dat de 2-7 viel. Yuri die het eigenlijk op de eerste minuut van de wedstrijd na heel rustig had gehad was erg ongelukkig met een bal die onder zijn benen het doel in ging. Al snel werd de weg naar voren weer snel gevonden. Stijn, komt via links diverse keren goed door en als hij dan weer eens gestuurd door Jayson bij de goal komt, rondt hij fraai af (39).

Als Martijn D er na een van zijn acties nog net de bal bij Martijn G krijgt dan kunnen weer juichen langs de kant voor de 2-9. (43). Nog steeds is de koek op. Yair tot nu toe vrij onzichtbaar geweest, maar dat had waarschijnlijk ook te maken gehad met een wat lage bloedsuiker, promoveert een hoekschok tot doelpunt doordat de keeper de bal in eigen doel slaat. (47). Het slotakkoord is dan nog voor Stijn die na de bal op eigen helft te hebben afgepakt zo kon doorlopen via links en een fraaie goal maken (49). Al met al een mooie uitslag 2-11.

Teamspeler van de week:

Deze week nomineer ik Martijn Dekker hiervoor.

Hij is al weken voorin zeer dreigend en zijn acties krijgen steeds meer resultaat. Ook heeft hij steeds meer oog voor zijn medespelers getuigen ook zijn vele assists hij nu al op zijn naam heeft staan (11 tot deze wedstrijd). Ook zijn schot is de laatste weken steeds beter, waardoor hij vaker doel treft. Hij kan nog veel vooruitgang boeken door slimmere keuzes te maken en beter lopen zonder bal. Hierbij zoekt hij te vaak de drukte op in plaats van de ruimte.

Conclusie:

Heel veel conclusies kun je niet trekken uit dit soort wedstrijden. Het verschil in niveau is te groot. Je hebt meer ruimte en meer tijd. Wel vaalt heel erg op, dat als ze het samenspel goed uitvoeren ze veel gevaarlijker zijn en dat eigenlijk meteen tot doelpunten leidt. De vraag is natuurlijk of ze dit ook kunnen tegen betere tegenstanders.