Renswoude 5 - Woudenberg 8

Mark Heshusius (intikker)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

25 oktober 2014 12:15

Vorig seizoen wist het achtste de zes punten te pakken tegen Renswoude 5. In Renswoude leverde dat een 1-5 zege op, thuis viel er een 3-1 te noteren. Vandaag werd de wedstrijd niet sterk geopend en kwam de thuisspelende ploeg op een 1-0 voorsprong.

De aanval werd opgezocht en uit een corner van Mark kopte Ronald goed de 1-1 gelijkmaker binnen. Nadat Alex op aangeven van Erik v. E. kon binnen werken, bepaalde Mark de ruststand op 1-3, nadat het schot van Willem in eerste instantie door de doelman werd gekeerd.

Met twee nieuwe jonge spelers bij Renswoude werd de tweede helft gestart. En hoe! Binnen enkele minuten werd de score vergroot naar 1-5. Allereerst wist Tom de bal goed binnen te werken en van een afstand, uit het niets, schoot Ronald de bal perfect in de linkerhoek.

Uit een corner deed Renswoude nog iets terug met een goede goal. Van korte duur leek de thuisspelende ploeg hierdoor nog meer terug te doen. Maar Willem en Mark deden de ploeg die dit seizoen nog op nul punten staan extra pijn en was de tussenstand 2-7.

Deze stand bleef nog een tijdje staan tot het laatste kwartier met spektakel werd afgewerkt. Een vrije trap van Dennis werd via de doelman en de lat overgewerkt. Op aangeven van Willem bracht Sander de 2-8 met een mooie lobje.

Een soloactie van Dennis werd bekroond met een treffer door van afstand alsnog te scoren, 2-9. Renswoude kwam voor de statistieken nog tot een derde treffer en Willem zorgde met een schot voor de Woudenbergse dubbele cijfers, 3-10!

Ondanks een slechte start een ruime overwinning. Volgende week de tweede thuiswedstrijd in de competitie tegen het gelijkwaardige DOVO 15. Beide ploegen wisten uit vijf wedstrijden tien punten te behalen.

Keith en Jan bedankt voor het meespelen, nadat jullie eigen wedstrijd eerder op de dag was afgelast!