Woudenberg 8 (Er)wint en (Jor)is Los!

DOVO 15

Jelte Los (intikker)
    Jelte Los (schot)
    Assist: Tom Horst

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

1 november 2014 15:00

Gerbert Hofland

Woudenberg 8 heeft zich zaterdag in de top vier gevestigd door de lastige opponent DOVO 15 met 2-0 te verslaan. Dit team won vorige week namelijk verrassend van titelkandidaat Valleivogels 9, waar Woudenberg het in de beker en competitie ontmoetingen tegen de Scherpenzelers lastig had en deze wedstrijden verloor.

Door veel afmeldingen, waren Erwin Koudijs, Jelte Los en Joris van den Pol bereid om mee te doen, nadat ze eerst met hun eigen team al gespeeld hadden. Daarnaast ontbrak het nog aan een scheidsrechter. Uiteindelijk vlak voor de wedstrijd was het Gerbert Hofland die deze wedstrijd in goede banen wist te leiden. Namens het team, bedankt voor het fluiten.

Door de knappe prestatie van DOVO 15 tegen Valleivogels 9 (3-1 winst) konden we ons voorbereiden op een lastige wedstrijd. De tegenstander kwam goed uit de startblokken, waarna de thuisploeg zich herstelde en tot een aantal kansen kwam.

Uit een vrije trap van Sander stonden Willem en Jelte in de buurt van de keeper die de bal niet onder controle kreeg. Jelte gaf het laatste zetje en bepaalde de tussenstand op 1-0. Tegen het einde van de eerste helft leek er een 1-1 ruststand op het scorebord te gaan staan. Maar een uitstekende redding van Erik v.d. L. wist de goalie de bal net voor de doellijn weg te tikken.

In de tweede helft bleef de minimale voorsprong staan en kregen beide ploegen diverse mogelijkheden. Ook een vrije trap die van richting veranderde werd goed gekeerd door Erik. Doordat DOVO 15 er minimaal een punt uit wilde slepen liet het zich in de laatste minuut verrassen. Uit een corner tekende de onvermoeibare Jelte met een goed schot voor zijn tweede treffer en dus de 2-0 overwinning.

Naar de statistieken gekeken, hadden we met de rust al kunnen constateren dat als Jelte scoort de wedstrijd drie punten op zou gaan leveren. Bij het zesde kwam Jelte tot vier doelpunten in drie duels die winnend werden afgesloten.

Woudenberg 8 (Er)wint en (Jor)is Los, waardoor het team op een keurige vierde plek terug te vinden is op de ranglijst. De drie gastspelers bedankt voor het meedoen om ook in deze wedstrijd veel energie te steken.

Zaterdag 8 november gaan we op bezoek naar ’t Vliegdorp (12:30 uur aanvang wedstrijd) om de top drie bij te blijven.