Woudenberg 8 - Roda 46 12

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

22 november 2014 15:00

Gerbert Hofland

Na de bekerwedstrijd van vorige week tegen Eemnes (0-5 winst, lees hier het verslag) stond de competitiewedstrijd tegen Roda'46 12 op het programma.

Met een krappe bezetting (11 spelers in de eerste helft) wist tegenstander Roda'46 12 (met veel wissels) al vroeg in de wedstrijd aanvallend uit de hoek te komen. Toeschouwer Jeffrey van Putten wilde ons assisteren als grensrechter. Jeffrey bedankt dat je dit karwei perfect hebt uitgevoerd!

De ploeg uit Leusden kwam op een 0-1 voorsprong en het Woudenbergse team kon een zware middag gaan verwachten. Toch kwamen we tot enkele doelpogingen via Frank, Joost en Jeroen. Met een achterstand gingen we de rust in.

In de tweede helft kon Willem gelukkig toch nog meespelen en nam een belangrijke rol in deze helft. Een sterk spelende thuisploeg kwam op gelijke hoogte. Vanaf het middenveld een pass van Jeroen richting de goed doorgelopen Frank. Een pima voorzet, inclusief een polletje, werd met links binnen gewerkt door Willem, 1-1.

De jeugdige ploeg uit Leusden leek het kruit in het eerste bedrijf te hebben verspeeld. Woudenberg kwam op een 2-1 voorsprong nadat Mark de bal wist af te pakken en in te spelen op Niels. Een prima pass van laatstgenoemde was voldoende om Willem te bedienen, die wederom met links de bal in de verre hoek schoot, buiten bereik van de doelman.

Vanuit de verdediging werkte Ronald de bal perfect naar voren en Willem controleerde de bal en passeerde op gemakkelijke wijze voor de derde keer de doelman, 3-1. Een knap herstel in de tweede helft, maar door wijzigingen in het team van de uitspelende ploeg resulteerde dit bijna tot een puntendeling.

Allereerst viel de 3-2 binnen via een schot onderkant lat. Nadat Niels geblesseerd op het veld lag, speelde Roda'46 12 door en werkte met een goed schot de 3-3 binnen. Een overtreding op Frank zorgde voor een strafschop, welke Erik v.d. L. rustig in de hoek kon binnenwerken, 4-3 winst.

Een belangrijke overwinning, waardoor we de tegenstander op de ranglijst passeren en nu op de vierde plek bivakkeren. Volgende week zaterdag een moeilijke confrontatie met koploper GVVV 9, het team dat nog geen punten heeft verloren. Zou dat zaterdag 29 november ook zo zijn? Of neemt Woudenberg de/het punt(en) mee naar huis?