Woudenberg E1 – DOVO E2

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 19

29 november 2014 11:00

Perry de Kruif

Na de goede wedstrijd tegen het Veenendaalse VRC stond maandag geen training maar een vriendschappelijke wedstrijd tegen buurman Valleivogels op de agenda.

Een wedstrijd die bij de volwassenen de nodige emoties oproept maar ook bij de jongens enorm leeft. Familiebanden worden aangetrokken of juist verbroken in dit soort wedstrijden. En hoewel het niet om de punten gaat is een wedstrijd tegen de Vogels er altijd een die er toe doet.

Naast de vele ouders waren dit keer ook de trainers bij de wedstrijd aanwezig. Zo konden zij zien hoe de ploeg er voor staat. Ook was onze bidonsponsor  Kees Vink van Bodyflash aanwezig.

Valleivogels speelt een klasse hoger dus voor ons een mooie kans te laten zien dat we ook op dit niveau mee kunnen komen.

De hele wedstrijd hebben de jongens gestreden voor wat ze waard waren. Met een tomeloze inzet, goed voetbal en met de wil om te winnen werd ook deze 1e klasser opzij gezet. Na 2 keer 25 minuten stond een 1 – 2 op het scorebord van de Vogels.

Complimenten voor alle jongens die lieten zien dat ze niet wilden verliezen.

Na de mooie overwinning op Valleivogels was zaterdag DOVO E2 de volgende tegenstander. DOVO is in het verleden altijd een tegenstander geweest waar het moeilijk tegen te voetballen bleek. In de jeugd wordt hen al aangeleerd dat het niet alleen om mooi voetbal gaat maar dat je ook lelijk mag winnen.

Vooraf de mannen gewaarschuwd voor het vaak fysieke spel van DOVO. Helaas kwam deze voorspelling tijdens de wedstrijd uit. Niet met voetbal maar met overtredingen probeerde de Veenendalers het spel van ons te ontregelen.

Gelukkig was de scheidsrechter van dienst in een uitstekende vorm en wist het wedstrijd tot een goed einde te brengen.

Ook complimenten aan één van de spelers van DOVO die zijn leiding even op hun verantwoordelijkheden wees en verzocht het taalgebruik aan te passen.

Dan de wedstrijd. Woudenberg heeft de gehele wedstrijd het beste van het spel.  Een mooie aanval via Milan, Sam, Milan en Chris levert het eerste doelpunt op van Thomas. Direct na deze goal raakt Chris de lat waardoor een ruimere voorsprong nog even uitblijft.

Het goede spel van Woudenberg kan alleen worden ontregeld door af en toe gemeen spel. Gelukkig blijven de Geel Zwarten zich focussen op wat zij het beste kunnen voetballen.

Philip strooit van achteruit een aantal keren met fantastische passes alleen doelpunten levert het net niet op.

Vlak voor tijd gooien de mannen er nog een mooie aanval uit. Wederom staan Milan en Sam aan de basis van deze aanval en nu is het Chris die scoort.

Na rust starten we te slap. Maar gelukkig groeit Tom elke week tot een betere keeper. Met gevaar voor eigen leven gooit hij zich voor de bal en de tegenstander en voorkomt daarmee twee zekere tegendoelpunten.

De reddingen van Tom zijn het sein om er een stapje bij te doen. Thomas soleert door de verdediging van DOVO en wordt onderuit gehaald. Gelukkig ziet de scheids het voordeel zodat Chris de 3 – 0 kan aantekenen.

Thomas staat in de 15 minuut ook aan de basis van het laatste doelpunt. Met een mooie pass bereikt hij Sam die de 4 – 0 scoort.

Met nog een paar minuten te gaan wordt Sam nog even fijntjes de wedstrijd uit gewerkt doordat een rood witte speler op zijn hakken gaat staan.

Ondanks alle fysieke tegenstander lukt het de jongens om voor de eerste maal dit seizoen de nul te houden.

Een mooi resultaat na een mooie week waarin twee overwinningen werden geboekt, de jongens hebben laten zien dat ze ook tegen teams uit de 1e klasse goed uit de voeten kunnen en zich niet laten afleiden door fysieke en onsportief spel. Redenen genoeg om de week te besluiten met gebak voor de spelers en de volgers van de E1.

Volgende week geen wedstrijd maar 13 december staat de bekerwedstrijd tegen CJVV E2 op het programma. Bij winst gaan we direct door naar de volgende ronde. Komt allen kijken hoe wij het er tegen de Amersfoorters vanaf brengen. Aanvang 11.00 uur op sportpark de Grift.