Saestum E3 - Woudenberg E1

Anoniem (solo)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 19

10 januari 2015 8:30

Het jaar 2015 begint stormachtig. Toch is dit voor onze helden van de E1 geen reden om thuis te blijven voor de 1e wedstrijd van het nieuwe jaar.

In het donker verzamelen 8 jongens zich om half acht op de parkeerplaats aan de J.F. Kennedylaan om te vertrekken naar Zeist. Op het programma staat de wedstrijd tegen Saestum. De laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft. Bij winst of een gelijkspel eindigt deze competitie zonder verlies.

Om de wedstrijd te kunnen spelen moeten de lichten op het veld worden aangedaan. Een aparte ervaring maar het heeft ook wel wat.

We beginnen de wedstrijd met een nieuw gezicht in de basis. Lars Donker is in de winterstop aan de selectie toegevoegd. De jongens nemen Lars gelijk op in de groep en hierdoor is er van aanpassingsproblemen geen sprake.

De wind die over het kunstgras raast maak goed en verzorgt voetbal onmogelijk. Toch proberen we de tegenstanders het zo moeilijk mogelijk te maken. Het kwaliteitsverschil is gelukkig groot genoeg om de omstandigheden geen invloed te laten hebben om de einduitslag.

Met vier doelpunten in de eerste en drie in tweede helft wordt een regelmatige 7-0 overwinning geboekt. De nul tegen is de verdienste van Tom die wederom zijn talenten laat zien en niet  passeerbaar lijkt. Eenmaal moet hij vissen maar de scheidrechter heeft net daarvoor gefloten voor een overtreding.

De doelpunten aan Woudenbergse kant worden gemaakt door Thomas 2x, Milan, Lars, Sam 2x en Bjorn.

Na de wedstrijd is het even opwarmen in de kantine en gaan we terug naar Woudenberg voor het tweede hoogtepunt van de dag. Lars en Thomas zijn uitgenodigd om gehuldigd te worden als beste Woudenberger bij de Florijn Winterloop. Lars was overall snelste op de 1 km, Thomas was de beste Woudenberger op de 3 km. Na een toespraak ontvangen beide spelers een mooie beker. Natuurlijk ontbreekt een lekkere koek en een flesje drinken ook niet bij deze huldiging zodat hun dag niet meer kan mislukken.

Volgende week staat een vriendschappelijk wedstrijd tegen Advendo op het programma. De 24e start de 2e seizoenshelft met een thuiswedstrijd tegen Sporting ’70. We spelen dan een klasse hoger. Een mooie uitdaging voor een team dat de slechts een wedstrijd gelijk speelde en de rest van haar wedstrijden allemaal won.