Valleivogels E1 - Woudenberg E1

Anoniem (intikker)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 25

25 april 2015 9:55

Na een fantastische week met schoolvoetbal, waarin onze jongens nu eens tegen elkaar mochten spelen, en een geweldige 9 tegen 9 wedstrijd was het zaterdag de dag voor de grote revanche.

Met de thuiswedstrijd tegen Valleivogels nog vers in het geheugen is alles er op gericht om de verloren punten in Scherpenzeel terug te pakken.

We moeten het doen zonder Philip en op het laatste moment ook zonder Chris die vrijdag geblesseerd raakte. Voor de coach dus de eenvoudige taak om de zeven overgebleven kanjers op de juiste positie te zetten waarmee de meeste kans op punten gehaald kan worden.

We starten in de volgende opstelling. Op het doel staat Tom, Milan en Björn in de verdediging, Ricardo, Lars en Thomas zijn de strijders op het middenveld en voorin gaat Sam op zoek naar de noodzakelijke doelpunten.

De bespreking voorafgaand aan de wedstrijd is kort. Geef alles om te winnen. Laat zien dat de thuiswedstrijd een vergissing is en maak gehakt van de Vogels.

Dan nu de wedstrijd zelf. Wat een strijd, wat een enthousiasme, wat een goed voetbal. Onze jongens hebben er alles gedaan wat voetbal mooi maakt.  En de tegenstander dan zult u denken. Totaal verbouwereerd konden zij slechts reageren op de kracht van de Woudenbergers.

In de 8e minuut begint Thomas, die in de vorm van zijn leven verkeerd, aan een onnavolgbare solo. De tegenstanders vallen om als kegels bij een strike en Thomas rond zijn solo af met een prachtig doelpunt. 0-1, 0-1, 0-1,… 0-1, 0-1, 0-1.

Met deze voorsprong in de achterzak wordt het voetballen nog beter. Sam doet ook mee en kan twee meter voor het doel slechts door een overtreding worden tegenhouden. Heel de voetbalwereld schreeuwt om een penalty alleen de scheidsrechter van dienst is een andere mening toegedaan. Bij de Vogels geven wij geen penalty’s en krijgen we een vrije trap. Kans weg en boze jongens.

Maar door deze onterechte beslissing van de scheidsrechter komt er nog meer adrenaline vrij. Twee minuten later laat Sam zich niet van de bal zetten. Na een prima pass van Thomas neemt Sam de bal aan en scoort hij uit de draai de 0 – 2. Heel de dugout schreeuwt 0 -2, 0 – 2, 0 – 2.

Tot aan de rust weten we deze voorsprong vast te houden en met 0 -2 voorsprong gaan we dus lekker rusten.

Na de rust gaan de Vogels furieus van start. Onze jongens zijn nog even aan het nagenieten van de voorsprong en geven daarmee de kans aan de Scherpenzelers om terug in de wedstrijd te komen. Na 1 minuut staat de 1-2 op het scorebord.

Gelukkig is er geen reden voor paniek na deze kleine tegenvaller. De jongens pakken de wedstrijd weer goed op en gaan vol vuur op jacht naar een derde treffer.

Na zeven minuten valt deze. Uit een corner van Milan beland de bal bij Thomas die met een actie een aantal mensen uitspeelt en scoort. 1 – 3, 1 – 3, 1 – 3.

Valleivogels probeert van alles maar er is geen doorkomen aan. Alle jongens spelen alsof hun leven er van afhangt. Geen speler komt er door.

Aan de andere kant krijgen wij natuurlijk ook kansen. Ook nu is de scheidsrechter weer spelbreker. Wederom wordt de jongens een penalty onthouden. Bij Valleivogels doen we niet aan penalty’s.

Naast het onthouden van penalty’s doet de scheids er alles aan om de kansen van de Vogels te vergroten. Zelf het tijdelijk wegzenden van een van onze spelers moet er voor zorgen dat de punten in Scherpenzeel blijven.

Maar dan heeft hij buiten de veerkracht van de Woudenbergers gerekend. Ondanks een ongelukkig tegendoelpunt 6 minuten voor tijd blijft Woudenberg fier overeind.

Het slotakkoord is voor onze topscorer. Daarvoor gaat wel een schandalige overtreding van de linksback van Valleivogels vooraf. Thomas gaat op avontuur en wordt onderuit geschopt. De scheidsrechter kan niet anders dan de speler weg te sturen. In het betaalde voetbal zou een dergelijke overtreding met minimaal 5 wedstrijden schoring worden gewaardeerd. Wat een slechte verliezer.

Uit de toegekende vrije trap tikt Sam de bal simpel langs de keeper en komt de eindstand op 2 – 4. Wat een mooie afsluiting van een fantastische wedstrijd.

Normaal gesproken worden wedstrijden beëindigd met penalty’s maar bij de Valleivogels niet.

De pret is er niet minder om. 2 – 4 gewonnen en een mooie en terechte revanche. Wat ze in Scherpenzeel ook proberen wij laten ons niet piepelen.

Omdat Jonathan haar wedstrijd ook wist te winnen blijft het tot de laatste wedstrijd spannend. Jonathan staat 2 punten voor met nog een wedstrijd te gaan. Bij puntverlies van de Zeistenaren en winst van onze jongens blijft kans op de titel bestaan.

Volgende week meer. Hou de site in de gaten waar we volgende week geëindigd zijn.

Wat het volgende week ook wordt deze wedstrijd heeft aangetoond dat de jongens dit seizoen enorme stappen hebben gemaakt.