Valleivogels 9 - Woudenberg 8

Anoniem (vrije trap)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

14 maart 2015

In Scherpenzeel kon Woudenberg 8 zich opmaken voor een lastige wedstrijd tegen de nummer twee Valleivogels 9. De eerdere twee thuisontmoetingen dit seizoen werden verloren: 1-6 (beker) en 1-4 (competitie).

De eerste helft ging gelijk op. Willem stond bij afwezigheid van Erik v.d. L. op goal en centraal op het middenveld vormden de gebroeders Koudijs een duo, waardoor Niels de plek van Dennis invulde samen met Erik t. M. centraal in de verdediging.

Het lukte de thuisploeg om tot scoren te komen. Randje buitenspel, maar de scheidsrechter negeerde het signaleren van grensrechter-invaller Mark Versteegh en schoot de aanvaller de bal via de binnenkant van de paal binnen, 1-0.

Woudenberg liet het hier niet bij zitten. Voor het rustsignaal werd er een overtreding gemaakt op Jeroen. Tom kon de vrije trap, net buiten de zestien, beheerst over de doelman van Valleivogels schieten, 1-1.

Een tussenstand wat perspectief zou brengen en zeker gezien het feit dat de bezoekers op een voorsprong hadden kunnen staan. Frank en Khalid kwamen tot kansen. Uit een corner ging het lederen projectiel diverse spelers voorbij. De achterste speler van Valleivogels kon hierdoor gemakkelijk binnen schieten, 2-1.

Al vlot viel de 3-1 na goed combinatiespel. Opnieuw bleef Woudenberg mogelijkheden krijgen voor de aansluitingstreffer. Dennis en Mark waren dichtbij. Tot slot werd de handsbal van Wesley bestraft met een penalty, eindstand 4-1. In de slotseconden nog een afstandschot van Jeroen, maar de doelman kon het doelpunt voorkomen.