Woudenberg E1 - VRC E1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 25

7 maart 2015 11:00

Melle Kramer

Na het terechte bekerverlies tegen IJsselmeervogels E2 is er zaterdag een kans om het eerste verlies van dit seizoen recht te zetten. Tegenstander is VRC E1 uit Veenendaal.

Voor de winterstop hadden we in Veenendaal een moeizame 3-1 overwinning behaald. Een klasse hoger maar de zelfde tegenstander en onder ideale omstandigheden treffen we elkaar weer.

De enige wijziging in ons team is de toevoeging van Lars aan ons team. Met Lars erbij hebben we meer mogelijkheden wat ook deze wedstrijd goed uitkomt.

Sam en Milan starten als wissels en de overige 7 helden beginnen iets na elf uur aan de wedstrijd. Na een aantal weken niet spelen beginnen we stroefjes. Tom is de eerste vijf minuten zeer betrokken bij het veldspel en zet de jongens op de goede plaats neer zodat er achter geen bal door komt. Lars is de eerste die een schot op het doel van VRC waagt maar zijn schot wordt prima gepakt door de kleine maar goede keeper.

De jongens werken keihard om op voorsprong te komen. Ricardo geeft alles en veroverd meerdere malen op het middenveld de bal waardoor we direct weer aan aanvallen kunnen denken.

Na 12 minuten wordt er halverwege de helft van VRC een overtreding gemaakt waardoor Björn achter de bal plaats kan nemen voor zijn inmiddels beroemde vrije trappen. Ook nu legt hij aan voor een vernietigende knal en ook nu gaat de bal feilloos het doel in. We leiden met 1-0 en dat blijkt de aanzet voor meer.

Thomas is de eerste die bijna direct na de openingsgoal ook een schot op het doel waagt. Voor dat we er erg in hebben is het dus 2-0.

Na de 2-0 komen er gelijk een aantal frisse spelers in. Sam en Milan vervangen Thomas en Chris. Ondanks de wissel blijven de Woudenbergers goed spelen. Net 5 minuten in het veld geeft Milan een mooie voorzet. Paniek in de verdediging van VRC. Een verdediger wil de al wegkoppen maar de bal gaat precies de verkeerde kant op en beland in het doel.

Met goed voetbal blijven we VRC onder druk zetten. En als er al eens iets mis gaat dan is Lars er om de bal op het middenveld te veroveren. Maar ook aanvallend laar Lars zich goed zien. Met nog een paar minuten te gaan voor rust zet Lars goed door en schiet op het doel. De keeper kan de bal nog keren maar bij de inzet van Ricardo is hij kansloos zodat we met een mooie 4-0 voorsprong kunnen rusten.

Na ruste komen Thomas en Chris weer in het veld en mogen Philip en Ricardo even uitrusten. De donderspeech bij VRC heeft zijn uitwerking niet gemist. De Veenendalers gaan beter voetballen en in de 3e minuut krijgen zij een goede kans. Gelukkig is Tom nog niet in de feeststemming voor zijn verjaardag en houdt hij de nul nog. Direct na goed ingrijpen van Tom schiet Chris op de paal. Zo gaat het spel heen en weer en blijft het een boeiend gevecht.

Na 6 minuten wordt er in onze verdediging even niet opgelet. VRC profiteert direct en maakt een verdiend doelpunt.

Gelukkig zijn de Woudenbergers daarna weer bij de les. Thomas laat zijn kwaliteit zien en passeert een aantal man en legt de bal panklaar voor Lars die met een strak schot de 5-1 op het scorebord zet.

Niet alleen Thomas is meester in de solo. Ook bij VRC is er een aanvaller die eenvoudig langs een aantal man loopt en de achterstand verkleind tot 5–2.

Na dit doelpunt is de koek voor de Veenendalers op. Met goed voetbal neemt Woudenberg de wedstrijd weer in handen en weet nog drie keer te scoren. Twee doelpunten, van Thomas en Sam, komen op het conto van Chris. Zijn loopacties brengen de verdediging van VRC in verlegenheid waardoor zijn medespelers eenvoudig kunnen scoren.

De mooiste goal wordt bewaard tot het laatst. Thomas soleert langs 5 spelers en geeft af op Chris die zijn prima optreden beloond met de 8-2.

Jongens jullie hebben het publiek een mooie wedstrijd getoond. Er is geen man van de wedstrijd omdat jullie allemaal heel goed hebben gespeeld. Als we dit niveau vasthouden dan kunnen we ook een klasse hoger heel hoog eindigen.