Het gat is geslagen

Anoniem (afstandschot)

F-pupillen zaterdag, F7, 7e klasse 89

28 maart 2015 9:00

Vandaag een belangrijke wedstrijd op het programma. Als trotse koploper moeten we uit naar de nummer 2: Bunnink 73. Het betreft hier dus een echte 6 punten wedstrijd. Als we vandaag kunnen winnen staan we los van de concurentie.

We begonnen scherp aan de wedstrijd, met een nieuwe spits Dominque. Samen met Leon gingen ze de verdediging gek maken hadden we afgesproken. Maar de eerste kans was toch voor Bunnink. Maar de paal behoedde ons voor een vroege achterstand en een gestresste coach. Timo bracht rust in het team en zette ons terecht op een 0-1 voorsprong. Een solo vanaf eigen helft, keuring in de korte hoek afgerond. Dat smaakte duidelijk naar meer, ook de 0-2 kwam van de voet van Timo. Een scoorende verdediger, laat Ajax het maar niet horen.

Do en Leon in de spits was een goede keuze (al zeg ik het zelf). Die twee vonden elkaar goed en dit leidde tot een comfortabele 1-4 voorsprong met de rust. Leon kon natuurlijk niet achterblijven en schreef de 2 goals op zijn naam.

In de tweede helft gingen we fanatiek van start, al snel zat het eerste doelpunt van Dominique er bijna in. De bal rolde erg langzaam aan de verkeerde kant van de paal achter de lijn. Helaas. Maar wat gebeurt er als je zelf niet scoort....

Bunnink kwam na een paar mooie aanvallen van hun kant terecht terug in de wedstrijd, het werd 2-4. Spanning en hartslag stegen daarna per minuut. Maar wie anders als onze topscorder bracht hulp, met weer twee keer Leon werd de uitslag 2-6. Trots op jullie mannen en vrouwen.

We zijn halverwege onze competitie en staan ruim bovenaan, de concurentie (mocht die er nog zijn) is vandaag een gevoelige tik gegeven.