Woudenberg 8 - GVVV 9

Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

9 mei 2015 13:00

Woudenberg 8 heeft het seizoen op een mooie manier afgesloten. De wedstrijd tegen kampioen GVVV 9 werd met maar liefst 5-2 gewonnen. Door deze winstpartij is het team als zesde geëindigd in de competitie.

Daar het kampioenschap van de Veenendalers al gevierd was, deed de uitspelende ploeg daarom diverse wijzigingen noteren door iedere linie van plek te wisselen. Na twee minuten spelen werd de score geopend. Een handsbal in het eigen strafschopgebied betekende een penalty tegen. Erik van der Linden wist de eerste inzet te keren, de rebound ging er wel in, 0-1.

Het lukte de thuisploeg om voorin voor kansen te zorgen. De eerste twee kansen waren voor Frank. Zijn tweede werd door de doelman gepromoveerd tot corner. Hieruit kopt Erik ter Maaten naast. Uit buitenspelpositie tikte Khalid de bal binnen, maar bleef de stand ongewijzigd.

Vlak voor het rustsignaal bepaalde Woudenberg het spel. Een perfecte voorzet van Sander werd binnen gekopt door Frank, 1-1. Drie minuten later bepaalde Erwin met een schot, wat door de tegenstander werd aangeraakt, in de kruising de 2-1 ruststand.

Voor GVVV 9 betekende dit een achterstand, waar ze dit seizoen nauwelijks mee te maken hebben gehad. Een uitstekende pass van Erik t. M. bereikte de goed doorgelopen Frank, die de bal keurig langs de doelman wist te koppen, 3-1. Daarna bijna net zo’n actie alleen dan met Erik v.d. L. als aangever die Frank bediende, maar wegens buitenspel werd afgekeurd.

Ook Erwin wist voor zijn tweede treffer te zorgen door de bal beheerst in de hoek van het doel te schieten, 4-1. Khalid maakte de laatste Woudenbergse treffer van dit seizoen door de 5-1 binnen te werken. In de slotminuut bepaalde GVVV 9 de eindstand op 5-2.

Het betekende de derde nederlaag van het seizoen voor de Veenendalers. Naast Woudenberg wonnen ook VOP 7 (4-2) en Veenendaal 5 (3-1) van deze kampioen. Thuis werd overigens tot op heden (zaterdag 16 mei komt Renswoude op bezoek) alles gewonnen.

Vanwege de vakantie en blessuregevallen waren Max van Lambalgen, Sven Timmermans en Erwin Koudijs de perfecte invallers om mee te doen. Alle drie bedankt voor jullie inzet!