Woudenberg E1 - Sporting`70 E2

2 mei 2015 11:00

Esther Tolsma

Woudenberg E1 - Sporting ´70 E2

Zaterdag 2 mei 2015 speelde de E1 van v.v. Woudenberg alweer haar laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Tegenstander is Sporting ‘70 uit Utrecht.

Aan het eind van het seizoen is het altijd leuk om de wedstrijd een extra tintje te geven. Daarom worden de jongens vooraf op de tams op de foto gezet en worden er tijdens de wedstrijd actiefoto’s genomen.

Voor dat wij zelf aan de wedstrijd kunnen beginnen is al bekend dat Jonathan haar wedstrijd heeft gewonnen en dat een mooie 2e plaats het hoogst haalbare is.

Om de jongens volledig gefocust de wedstrijd te laten beginnen zullen we aan het eind van de wedstrijd pas deze uitslag pas aan hen bekend maken.

Dan de wedstrijd zelf.

Vanaf het begin ligt het initiatief bij de mannen uit Woudenberg. Met enorme inzet wordt er alles aan gedaan om het seizoen op een passende wijze af te sluiten. De druk wordt na 8 minuten te groot voor de verdediging van Sporting. Chris maakt hier handig gebruik van en zet met een fraai schot de 1-0 voorsprong op het spreekwoordelijke bord.

Nog geen minuut later is de stand al verdubbeld. Lars verovert de bal en speelt Thomas prima in. Uit de daaropvolgende voorzet is het voor Chris een koud kunstje om zijn en het tweede doelpunt aan te tekenen.

Sporting probeert daarna om Tom te belagen maar deze is nog niet te passeren. Uit de uitrap van Tom controleert Chris de bal met een fenomenale kontstop. De bal belandt daarna bij Thomas maar zijn actie en het afrondende schotmissen net doel.

Exact halverwege de wedstrijd worden Chris en Thomas vervangen door Milan en Sam. Deze wissels hebben geen invloed op de drang naar meer. Net koud in het veld laat topscorer Sam, weer eens iets anders dan brandweerman Sam, zien waarvoor hij in de spits staat. Ineen snelle counter is Sam het die de 3-0 achter de keeper in de touwen schiet.

Maar het niet alleen maar positief nieuws dat verteld kan worden. Aangemoedigd door de voorsprong worden basistaken vergeten en zo staat Philip in de 20e minuut tegen een overmacht aan Rood –Gele tegenstanders. Hoewel Philip een meer dan puike wedstrijd speelde was dit net even te veel. Ook keeper Tom is tegen deze overmacht niet bestand en zo krijgen we het eerste doelpunt om onze oren.

Na deze kleine tegenvaller pakken de jongens het weer goed op. Milan speelt op een fantastische manier Sam aan maar zijn schot wordt door de keeper uitstekend gered.

Sporting probeert zonder verdere kleerscheuren de rust te halen en speelt de bal achterin rond. Sam heeft echter honger naar meer doelpunten en onderschept een verkeerde terugspeelbal en profiteert optimaal door in de laatste minuut van de 1e helft de 4-1 te maken.

Na de rust pakt krijgen Lars en Richard even tijd om bij te komen en gaan we op dezelfde voet verder. Dat mooi voetbal niet altijd leidt tot een doelpunt is te zien in de 5e minuut. Na een combinatie over de spreekwoordelijke schijven van Thomas, Sam, Chris en weer Sam beland de bal bij Thomas. Hij schiet de bal prima maar weet de keeper net niet et passeren.

De keeper van Sporting blijkt vandaag wel vaker een sta in de weg. Hij voorkomt zeker een viertal doelpunten.

In de rust heeft Bertus aan Thomas aangegeven dat hij best is mag proberen om met een individuele actie een doelpunt te maken. Dat is voor Thomas in de 10e minuut reden om aan te zetten voor een gedenkwaardig solo langs een mannetje of 4 of waren het er 5. Zelf de keeper had geen antwoord op deze actie van Thomas en zo wordt het 5 – 1.

Doet Sporting dan helemaal niets terug. Jawel hoor. Bij Sporting lopen ook goede spelers rond. Een van hen is Job. Job heeft een uitstekend schot in zijn benen en dat weet Tom nu ook. Van halverwege de helft schiet hij de bal in één streep langs onze kansloze en verbouwereerde keeper.

Dit is voor de Utrechters het sein om extra druk te zetten. Gelukkig helpen ze Tom af en toe een handje door een bal vanaf de doellijn terug in zijn handen te spelen.

Het hele seizoen is de hoekschop een vervelende bijkomstigheid in het voetbal. Zeker één op de vier doelpunten die wij tegen kregen kwamen voort uit een hoekschop. Maar gelukkig zijn er ook positieve berichten te vertellen. 5 minuten voor het laatste fluitsignaal van deze competitie neemt Milan een hoekschop en legt deze panklaar neer op het hoofd van Sam. De bal verandert daardoor van richting en beland in het netje achter de keeper.

Is het hiermee gedaan. Nee, de laatste actie is aan Job van Sporting. Met een mooie actie op onze achterlijn passeert hij een tweetal verdedigers en bepaald hij de eindstand op 6 – 3.

De winst is er maar ook een klein beetje teleurstelling als de jongens horen dat Jonathan nipt met 4 – 3 van VRC heeft gewonnen.

Het kleine beetje teleurstelling verdwijnt als poedersuiker op een pannenkoek als de jongens fris gewassen de kantine inkomen. Daar staat een enorm bord met pannenkoeken klaar om soldaat gemaakt te worden. De jongens genieten van deze welverdiende traktatie die door Sharon is klaargemaakt en door Marjolein is voorzien van het beslag. Dames enorm bedankt hiervoor.

Met deze gezellige maaltijd wordt de competitie afgesloten. De eerste helft van et seizoen begonnen in de tweede klasse en geëindigd als net geen kampioen in de eerste klasse. Dit zegt alles over de vooruitgang die het team heeft bereikt.

De echte bekers gaan we ophalen in de twee toernooien die we nog gaan spelen. Het verslag hiervan volgt uiteraard als de wedstrijden gespeeld zijn.

Het complete jaaroverzicht met rangen, standen, uitslagen en een persoonlijke noot voor elke speler volgt binnenkort. Hou de site dus in de gaten.