Woudenberg E1 - DOVO E2

E-pupillen, E1, Groep 2 60

29 augustus 2015 10:00

Laurens Kok

Na de vakantie is onze E1 afgelopen week pas begonnen met trainen. En dan staat er vandaag een bekerwedstrijd tegen DOVO E2 op het programma.
    Deze groep spelers willen we graag met  het 1 - 2 - 3 - 1 systeem laten spelen, iets waar deze groep nog weinig ervaring mee heeft, en dus een hele uitdaging is.
    Onze doelstelling voor deze wedstrijd was, probeer samen te werken dmv overspelen en zo minimaal 1 keer tot scoren te komen. Dit is ook het thema de komende weken met de trainingen. We speelde om 10 uur op het E-veld met prachtig zonnig weer.
    DOVO begon strek aan de wedstrijd en liep al snel uit naar 0 - 2, je zag dat onze spelers moeite hebben met de positie's, maar na enkele aanwijzingen ging dat al veel beter. In de 13e minuut was er van onze kant een prachtige counter via Florus die de bal prachtig bij de spits Yair speelde die de 1 - 2 binnenschoot. Gelijk vanaf de aftrap was het opnieuw DOVO die scoorde, 1 - 3. Onze E1 probeerde via overspelen toch nog iets terug te doen en gaven niet op, dit resulteerde in de 20e minuut in de 2 - 3, Florus ronde af na een assist van Yair. In de rust nog kleine tips gegeven waarop gelet moest worden en dat ging zeker beter in de tweede helft.  Al was het DOVO die gelijk de 2 - 4 binnenschoot vanaf de aftrap. Onze E1 bleef het proberen en via een mooie actie van Yair die vanaf de zijkant een solo begon en goed afronde, dit was de 3 - 4. Enkele minuten later was het opnieuw Yair die de 4 - 4 binnenschoot op aangeven van Florus. Het werd nog spannend, zat er misschien toch een overwinning in ? Maar de vermoeidheid sloeg toe bij Woudenberg en in de slotfase liep DOVO uit naar 4 - 6. Een terechte overwinning. Ook moet zeker gezegd worden dat onze keeper Yuri er fantastische ballen uithield, waardoor het toch een wedstrijd bleef. ALLE complimenten naar alle spelers vandaag, vanwege de goede inzet  en het niet willen opgeven. Ook de doelstelling van vandaag werd gehaald, en je ziet zo nu en dan toch mooie dingen. Dat beloofd nog wat.