Een tumultueuze laatste wedstrijd van het seizoen….

Roda 46 MC2

Woudenberg MO15-1

Meisjes C-junioren, MC1, Groep 2 14

12 december 2015 11:30

Op de laatste wedstrijd dag van dit seizoen, wat zich kenmerkt door ups en downs voor wat betreft de prestaties van ons meidenelftal, staat een “voor-spek-en-bonen-(beker)wedstrijd” tegen de meiden van Roda 46 op het programma. Hoewel de beide elftallen niet meer meedoen voor de bekercompetitie en het slechts een wedstrijd om de eer is, was te merken dat de meiden zich toch flink hadden opgepept om er in ieder geval vol voor te gáán. Het was duidelijk dat het in deze “streek-derby” tevens om de ego’s zou gaan; veel meiden kennen de meiden van Roda ’46 en waren niet van plan om lachende en spottende gezichten na het weekend op school te ontwaren!

Na een lekkere warming up ging ook het legioen er eens goed voor staan; de aanloop naar deze wedstrijd was immers hoopgevend… Helaas, voordat men met de ogen had geknipperd, nog schrikkend van het fluitje van de man in ’t zwart , had Roda de eerste corner al versiert, nadat Anne de bal goed uit de kruising had getikt.  De genoemde corner werd hoog ingespeeld en de spits van Roda drukte af… een dwarrelend schot stuiterde langs en over 5 van onze meiden heen, er werd nog wel gesprongen maar dat maakte dat onze keeper helemaal kansloos was en al direct moest vissen… 1-0! Het legioen sloeg stil, het management verbaasd en verbijsterd….. Maar onze meiden alleszins…

Direct na de aftrap leek het alsof er een inzet injectie was geweest, onze meiden stormden als het ware naar voren.. En nog geen minuut na de 1-0 van Roda ontving Jamayra de bal van Milou, hierop gebruikte Jamayra haar snelheidskwaliteit en liet de verdediging haar hielen zien om vervolgens beheerst af te ronden…. 1-1! Het legioen, nog verbaasder als daarvoor schaarde zich hierop volledig achter onze meiden, die vanaf dat moment deden waar ze zo goed in zijn; strijden voor elke cm en voor elke bal. Dit resulteerde al direct in schot kansen voor Amber, Milou en Noa, Roda werd op deze momenten compleet overklast.

Uit een van de volgende aanvallen krijgt Noa via Manou de bal, dit keer kijkt Noa prima naar links en ziet dat Milou een vrije schietkans heeft; Op maat levert Noa da ook de bal af en Milou denkt niet na maar drukt zeker af en scoort de 1-2!! Wederom een prima voetballend doelpunt!

Om niet teveel energie te verspillen namen de meiden hierna wat gas terug, Roda dacht dat dit aan hun eigen klasse lag en pakte dit op om zich ook meer te laten gelden op het veld. Roda speelde met name op de lange bal van achter uit op de snelle spitsen en gaf de verdediging handen vol werk. Maar Jana en Kayleigh op rechts, en Emily en Milou op links hadden hun “zaakjes” prima voor elkaar, terwijl het hart van de verdediging als een muur stond met Lorena en Linda. Hierdoor kregen onze meiden gaandeweg toch weer meer “grip op de wedstrijd” en stapelden de kansen zich in een flink tempo op; Gidena haalt prima uit van een meter of 18 en de bal gaat maar nipt langs het doel van Roda. Hierna haalt Noa verwoestend uit, maar vind de doelpaal op haar weg. Linda neemt en vrije tra subtiel en speelt hierdoor Noa vrij die helaas stuit op de keeper van Roda. Hierna komen er nog een drietal kansen door corners op het doel van Roda. Als deze storm van onze meiden weer een beetje is geluwd en er gesnakt wordt naar het rustsignaal door beide teams slaat het noodlot voor Amber toe, op het lastig te bespelen veld slaat haar enkel tijdens een actie dubbel en moet zij met veel pijn naar de ehbo, later blijkt dat ze ingescheurde enkelbanden heeft…. Helaas zullen we haar twee maanden moeten missen en hopen we hierom op veel sneeuw en ijs in januari en februari zodat we met haar aan de competitie na de winterstop kunnen beginnen,.. Amber sterkte…

Met deze gebeurtenis is ook de rust een feit.

Ondanks het gemis van Amber beginnen onze meiden de tweede helft flitsend. Tessa zet een mooie actie om in een goed schot wat maar rakelings over de kruising gaat.. Hierna volgen weer de mooie sleepbewegingen van Gidena wat resulteert in een geblokt schot van Noa. De speldenprikken van roda worden echter wel gevaarlijker en het middenveld wordt ondanks prima inzet van Denise Milou en Gidena steeds vaker overlopen. De druk van Roda neemt toe, maar onze uitbraken onder leing van No (2x) blijven uiterst gevaarlijk. In het veld wordt het allemaal wat onvriendelijker, met name een aantal speelsters van Roda kunnen het niet verkroppen dat zij vandaag meedoen met een lager eftal en door meisjes van helft hun eigen lengte en breedte in toom worden gehouden. Hierop wordt vanuit de zijlijn gereageerd en de sterk overtrokken reacties van het management van Roda en de speelsters in kwestie maken dat ook buiten de lijnen de sfeer tumultueus wordt. Gelukkig houdt Maro de handen in de zakken ondanks de uitlatingen van de leiding van Roda en kiest hij om zich bij et legioen te voegen en om vanuit deze hoek zijn positieve uitlatingen te doen galmen.

In de laatste minuten denkt Janna nog even dat ze als keeper in het veld staat en een halve meter buite de zestien probeert ze de bal te vangen… Er volgt een vrije trap op een zeer gevaarlijke plek… Anne zet haar muur, maar gelukkig vind de spits van Roda 46 het doel wederom niet. Als laatste wapenfeit valt nog de hierop volgende uitbraak van Noa te melden die echter de bal te ver voor zich uit speelt.

De scheidsrechter fluit hierna voor het einde van de wedstrijd.. Een prima basis voor na de winter is vandaag zeker gelegd. Als we deze inzet wekelijks kunnen opbrengen dan kan het elke week verrassend zijn wat wij kunnen brengen.. Allemaal stuk voor stuk goed gespeeld en ga zo door.