Goede start in de beker

D-pupillen, D2, Groep 3 61

29 augustus 2015 9:00

Zelf Regelen

Eindelijk was het zover en konden we in onze eerste bekerwedstrijd tegen de D4 van DOVO kijken waar we echt staan. Wellicht kwam het door de afwezigheid van onze vaste waarde linksachter (Tim is geblesseerd maar mag gelukkig dinsdag weer looptraining doen) maar we begonnen wel rommelig en zenuwachtig. Ferrence trok zich daar niks van aan en schoot al in de derde minuut van afstand de 1-0 binnen. Toen Mika in de 10e minuut ook Philip (vervanger van Tim) nog een bal op zijn neus schoot, hielden we niet veel verdedigers over. In de 15e minuut kon Tom een schot van DOVO nog met zijn vingers tegen de lat duwen maar in de rebound was het toch 1-1. Daarna ging het snel heen en weer, Thomas schoot met een punter van afstand de 2-1 over de keeper maar door geklungel bij ons achterin werd het binnen een minuut alweer gelijk en gingen we met 2-2 rusten.

Jeffrey kon er vandaag niet bij zijn maar Yorick was helder in zijn commentaar: We speelden veel te weinig breed in balbezit waardoor DOVO relatief makkelijk kon verdedigen, ook was er te weinig aansluiting van middenveld en verdediging, de felheid waarmee we duels wilden winnen was hij wel goed over te spreken.

In de tweede helft ging het in de eerste 10 minuten veel beter maar werd er niet gescoord. Philip was terug waardoor Maxim weer naar het middenveld kon schuiven, centraal stonden Mika en Sam hun mannetje en ook op rechts kwam niemand echt langs Roan en Milan. In de 15e minuut was het wel raak, een supercorner van Thomas werd op originele manier door Yannick het doel in gewerkt. Toen Rinze een paar minuten later uit een vrije trap van Yannick ook de 4-2 nog binnentrapte leek het gedaan maar DOVO kwam toch nog terug naar 4-3. Dat dit de laatste krachten van de tegenstander waren bleek omdat ze nooit meer op onze helft kwamen, een paar minuten voor tijd nam Thomas nog een slimme korte corner op Yannick die snoeihard diagonaal 5-3 maakte. Volgende week verder in de beker tegen JSV.

Hoewel hij geen invloed op de uitslag had willen we toch ook Angelo van ons 6e elftal bedanken dat hij op de valreep als scheidsrechter wilde invallen.