Door in de beker

Magreb '90 D1

D-pupillen, D2, Groep 3 61

21 november 2015 11:20

Door twee keer winst in de beker moest er nu in de derde wedstrijd minimaal gelijk gespeeld worden in Utrecht tegen Magreb. De trainers hadden hun huiswerk goed gedaan, scouts vooruit gestuurd en konden zo met Roan op rechtbuiten en Meron op links een verrassende tactiek op het veld brengen. Magreb was al snel de weg kwijt maar tot doelpunten kwam het nog niet. Toch gebeurde het meeste in het tweede kwartier. Toen Roan in de 15e minuut doorbrak, ging de keeper in de weg liggen en botste met zijn knie tegen het bovenbeen van Roan, dikke blauwe plek en een noodzakelijke vroege wissel. Een minuut later was het wel raak toen Rinze op rechts goed doorkwam en Ryan de 0-1 kon maken. In de 21e minuut was Tom wat ongelukkig met een spelhervatting in de voeten van de Magreb spits die wel gemakkelijk de 1-1 kon binnen tikken. Maar wij rechtten de rug en uit een fantastische corner van Joel rommelde de bal via meerdere voeten en schenen de goal in, 1-2. Net voor rust kon Ryan, die later een heel vervelende tik op zijn enkel kreeg en de rest van de dag alleen nog maar kon hinken, zijn tweede maken, een mooi diagonaal hard schot, 1-3 ruststand.

In de rust was iedereen tevreden en werden ook de complimenten van Maikel Kranenburg, die op bezoek was, overgebracht aan de spelers. Na de thee schoot Yannick onmiddellijk een pegel op de lat maar was het Ferrence, die in de 35e minuut tot verbazing van alles en iedereen door het midden door mocht lopen en knap 1-4 maakte. Daarna hebben we vooral gecontroleerd, met Milan als voorstopper en Philip rechtsachter, tot de 55e minuut toen Tim vanaf zijn vaste linksback positie op avontuur ging en na een rush van 80 meter de bal beheerst in de korte hoek schoof, 1-5 eindstand en door naar de volgende ronde.