Copacabana

Roda 46 F9

F-pupillen, F6, Groep 3 132

21 november 2015 8:30

Sommige voetballers komen helemaal tot bloei in de blubber, regen en kou. Het echte Hollandse weer dus op de typische Nederlandse weilanden. Deze spelers stijgen boven zich zelf uit als de temperatuur richting de nul graden kruipt. Echte stoere Hollandse kerels en vrouwen dus met modder in de haren en gras tussen de tanden. Maar daar is onze F6 niet uit opgebouwd, wij zijn meer van de Z3 of te wel: Zon, Zomer en Ztrand.

Zaterdag was dus niet onze dag! Het weer was slecht, koud en nat. En dat geldt ook een beetje voor onze motivatie deze dag. We kregen de moter maar niet warm. Al zag ik af en toe wel goede actie's over het hele veld heen. Vooral Tije, Jamie en David waren overal op het veld te vinden met snelle actie's, scherpe tackels en slimme voorzetten. Alleen was Roda net iets beter vandaag. Ik heb slechts één Woudenbergse kans gezien. Tess werd alleen voor de keeper gezet, speelde haar man uit, maar haar schot strandde op de keeper. Helaas. Roda kreeg vandaag veel meer kansen en scoorde er zeven. Dit hadden er meer kunnen zijn, maar Savin heeft er nog diverse tegengehouden in goal. Uiteindelijk hebben we dus terecht verloren met 7 - 0. Dat is de koude kille werkelijkheid.

We kunnen nu als team twee dingen doen.
    1. wachten op mooi weer, onze wedstrijden spelen op de Braziliaaanse stranden. Klinkt aantrekkelijk, maar dan moeten we nog vroeger vertrekken op zaterdag.
    2. mouwen opstropen (denk wel aan een thermoshirt) en keihard gaan trainen op de Hollandse velden. Fietsen in de regen, hardlopen in de sneeuw enz enz.

Ik stel voor dat we met zijn allen gaan voor de 2e optie. Er komt deze week slecht weer aan deze week dus iedeaal om te presteren in de winterse omstandigheden. We spelen nog een paar wedstrijden voor de winterstop en natuurlijk in januari de WINTERloop. Dus allemaal de kin omhoog, borst vooruit en de F6 vol voor de winst.

Zaterdag een herkansing thuis tegen Roda F10, minimaal een gelijkspel!