Cobu Boys 6 - Woudenberg 8

Woudenberg 8

Mannen, 8, Groep 2 31

21 november 2015 12:00

De laatste bekerwedstrijd in de groepsfase tegen de nummer vier Cobu Boys 6 kende een lastig duel. Voorafgaand was bekend dat de twee eerdere bekerwedstrijden van de hekkensluiter ruim werden verloren tegen Roda’46 10 (1-6) en Valleivogels 8 (11-3). Dit terwijl Woudenberg 8 deze wedstrijden wisten te winnen, 2-0 in Scherpenzeel en 1-8 in Leusden.

Doelman Erik van der Linden was niet aanwezig en zodoende was Wesley de gelegenheidskeeper. Daarnaast kent het team vier blessure gevallen en nog enkele afwezigen, waardoor we in totaal met twaalf man waren.

De thuisploeg bleek in het eerste bedrijf de betere ploeg. Een één-op-één situatie met een aanvaller werd perfect met de voet gekeerd door Wesley. Ook bij corners bokste de goalie de bal weg.

Frank kreeg aan de andere kant de mogelijkheid om de score te openen. Zijn schot ging echter naast. In de tegenaanval kwam de Amersfoortse ploeg echter op voorsprong met een keurige afstandschot, 1-0.

Niet veel later werd de score naar 2-0 verdubbeld en liep Woudenberg achter de feiten aan. De geel-zwarten zouden aan een punt genoeg hebben om de volgende ronde te halen. Met enkele wijziging en een bespreking, kwamen de Woudenbergers anders uit de kleedkamer voor de tweede helft.

Door druk te zetten op de tegenstander (wat zij de eerste helft bij ons deden) resulteerde dat al vlot in twee doelpunten binnen een minuut. Een combinatie op het middenveld stelde Frank in staat om de aansluitingstreffer binnen te werken, 2-1. Na de aftrap was de thuisclub even van slag en een foutieve inspeelpass in de verdediging, zorgde er voor dat Dennis de bal op een presenteerblaadje kreeg en de doelman wist te passeren, 2-2.

Woudenberg had vervolgens op voorsprong kunnen komen. Het bleek toch de tegenpartij te zijn met een 3-2 tussenstand. Frank werd in het strafschopgebied tussen twee spelers onderuit gehaald. Willem benutte de strafschop, 3-3. Een onterechte gegeven corner door de scheids betekende een nieuwe achterstand, 4-3.

Het mooiste werd tot het laatst bewaard. Een uitstekende pass van rechtsback Joris werd keurig met links aangenomen door Mark. Het lederen projectiel raakte even de grond, waarna Mark verwoestend in de korte hoek uithaalde, 4-4! Dit punt betekend een vervolg in de volgende bekerronde. De andere wedstrijd tussen Valleivogels 8 en Roda’46 10 werd eerder op de dag afgelast en heeft nu weinig betekenis voor beide ploegen.