Alle 15 goed

Hooglanderveen D4

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 18

19 september 2015 13:00

Alle 15 goed met een hoofdrol voor de centrale as van het team. Vandaag konden we tegen Hooglanderveen laten zien dat we een heel nuttige oefenwedstrijd hebben gespeeld afgelopen dinsdag. We begonnen sterk en geconcentreerd, de bal ging makkelijk rond maar daar kwamen in de eerste helft nog niet veel doelpunten uit. Die eerder genoemde as kwam echter in de 22e minuut goed stoom, Yannick strooide op het middenveld met passes dat het een lieve lust was en toen één van die passes bij Joel kwam stuurde hij Ferrence knap weg. Onze substituut spits gebruikte sterk zijn lichaam en kwam alleen voor de keeper, 0-1.

In de rust was iedereen het erover eens dat het lekker liep maar dat het nog lang niet gespeeld was, als er al een verbeterpunt te noemen was dan mochten de buitenspelers wel iets creatiever zijn en minder direct naar de goal draaien.

Al in de 3e minuut van de tweede helft maakte Ferrence zich in de spits zodanig sterk dat de verdedigers omvielen maar Ryan kon knap profiteren schoot de bevrijdende 0-2 binnen. Toen Ferrence zelf een paar minuten later weer voor de keeper opdook, was het echt gedaan, hele knappe 0-3. Onze centrale as bleef het goed doen, Sam maakte de spits van Hooglanderveen onzichtbaar en Mika mag zich de man van de wedstrijd noemen. Hij organiseerde de verdediging als nooit tevoren en sleurde zelf van links naar rechts om de gaten te dichten. Als het dan toch moeilijk werd was er altijd Tom nog die met twee hele knappe reddingen de nul op het bord hield. Yannick wilde niet alleen aangever zijn maar kon zelf ook zijn goal meepakken, goed doorgegaan op rechts kon hij in de korte hoek de eindstand op 0-4 bepalen.

Groot compliment voor een hele goede wedstrijd en ook aan alle ouders die er bijna allemaal waren om te rijden en aan te moedigen.