Trots!

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 42

12 september 2015 9:00

Boris Weima

Na de goede start van het bekerseizoen vorige week, staat vandaag de start van de competitie op het programma. Een mooi moment om onze eerste punten binnen te harken op het kunstgras van Woudenberg. Om Dovo in de eerste helft te sparen hadden wij Savin in de goal gezet, na zijn vier doelpunten van vorige week een sociale actie van het technisch duo. Het zal toch niet weer gebeuren dat er iemand vier keer scoort?

We begonnen vandaag goed aan de wedstrijd, hadden veel de bal en deden daar vaak iets goed mee. We kwamen al snel op voorsprong door een mooi doelpunt van Tess. Na een snelle aanval waarin veel werd samengespeeld, kwam ze alleen voor de keeper. Deze kon de eerste bal van haar nog tegenhouden, maar het tweede schot zat er lekker in.

Omdat onze middenvelders Sven en Robin veel ballen af pakten en naar voren schoten, konden de spitsen Jamie, Bo en Tess lekker veel aanvallen en scoren. Mooie aanvallen volgden elkaar snel op, met kansen voor met name Bo en Ties. De kleinste mannen van het veld maakte het de keeper erg lastig. Met een beetje meer geluk hadden deze mannen ook hun eerste doelpunten kunnen maken. Toen de aanvalstorm was gaan liggen bij de rust, had Tess er al drie inliggen. Het zal toch niet dat ze er ook vier......

In de tweede helft ging Sven keepen en Savin weer in de spits. Hij liet gelijk zien dat hij terecht de topscorder is van ons team. Binnen de kortste keren had hij er weer twee in liggen, vooral het eerste doelpunt was erg mooi. Een strak schot in de hoek. Tenslotte nog een groot compliment aan David en Robin, wat hebben jullie vandaag goed gespeeld, veel aanvallen van Dovo waren al afgelopen voordat ze begonnen. Dit kwam doordat jullie erg goed stonden te verdedigen.

Met enige trots als coach, stiekem ook als vader, kan ik melden dat ook Tess vandaag op een totaal van vier doelpunten is gekomen! Als iedere week een speler er vier gaat scoren, wordt het een leuk seizoen en zal er onder de platte kar winterbanden moeten komen... Maar er is ook iets met één zwaluw en een zomer, dus laten we vooral lekker samen blijven voetballen, het blijft teamwork.