Weer terug op aarde.

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 42

19 september 2015 9:00

Jeffrey Prins

Na een klinkende overwinning afgelopen zaterdag, gaan we vandaag wel even Amsvorde verslaan. Met deze gedachte stapte 8 spelers (en de coach ook een beetje) het veld in.  Maar er bleken toch donkere wolken boven Woudenberg zich samen te pakken. Kortom we begonnen slap aan de wedstrijd en dan loopt het vaak niet goed af.

Wat vorige week heel goed ging, samen spelen, lekker passen en het hele veld gebruiken ging vooral in de eerste helft mis. We rommelde de bal op het middenveld heen en weer en kwamen terecht snel achter. Met een doelpunt van Tess als enig lichtpunt kwam het fluitsignaal voor de rust op het juiste moment. We stonden inmiddels met 4-1 achter.

In de rust hebben we nog eens goed afspraken gemaakt hoe we beter moeten gaan voetballen. Vrijlopen en de ballen naar de zijkanten schieten. We vergeten de eerste helft en gaan er vol tegenaan in de tweede helft. Vooral Yannick en Sven hebben hier goed naar geluisterd en spelen een goede wedstrijd op het middenveld. Ook had het technisch duo een verrassende zet gedaan om de tegenstander zand (modder) in de ogen te gooien. Onze topverdediger Tije werd in de spits gezet. Tije speelde goed voorin, kreeg mooie kansen en scoorde uiteindelijk zijn eerste doelpunt in zijn loopbaan. Er zullen er nog vele volgen.

Ook Savin van Persie liet weer van zich horen en heeft nu in alle drie de wedstrijden gescoord. Maar het mooiste werd voor het laatst bewaard. Tess veroverde de bal op onze eigen helft en begon aan een solo, speelde zeker drie man uit en schoot strak de bal in de goal. De keeper kansloos achter laten in de blubber.

Toen de scheidsrechter voor de laatste keer floot kon de rekening worden opgemaakt. We kwamen net 1 doelpunt te kort om er een gelijkspel uit te slepen. Maar wat een wederopstanding in de tweede helft. Er werd goed samen gespeeld, het teamwerk van Woudenberg heeft de tweede helft gewonnen.

Kortom voigende week verder gaan op de manier zoals we zaterdag zijn gestopt en we kunnen weer punten toevoegen aan ons totaal.