Best vroeg

VRC D2

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 18

26 september 2015 9:00

De herfstzon had de eerste nachtvorst amper verdreven of wij stonden alweer op het veld voor onze competitiewedstrijd tegen VRC. Een aantal van ons wreven de slapies nog uit de ogen maar VRC kon door een snelle inworp op rechts direct gevaarlijk worden en maakte ook in de derde minuut al de 0-1. Het kwam hard aan maar het hielp wel, onze tegenstander had in de eerste twee wedstrijden met grote cijfers gewonnen maar wij kunnen er ook wat van. Met twee goede corners van Joel  kwam VRC goed weg, geen doelpunten en een redelijk gelijk opgaande strijd. We leken met deze stand te gaan rusten maar een corner werd nog wel weggekopt maar toen we niet attent genoeg reageerden vloog een schot van afstand toch over alles en iedereen heen in de goal, 0-2 ruststand.

Verdedigend stond het prima, we hebben weinig kansen weggegeven, alleen in de omschakeling naar de aanval mocht het iets zuiverder en minder gehaast was het commentaar van de trainers.

Ook in de tweede helft ging het gelijk op en voorkwam een attente doelman van VRC twee keer dat een doorbraak van ons gevaarlijk kon worden. In de 15e minuut mochten zij een paar keer voor een corner aanleggen en kon hun laatste man na een klein duwtje de 0-3 binnen koppen. In de laatste minuut werd een hele knappe actie van Ryan op de achterlijn nog netjes binnen gewerkt door Ferrence. 1-3 eindstand. Onderscheid maken we natuurlijk nooit maar onze eerstejaars hebben vandaag in het laatste kwart laten zien door te willen gaan tot de laatste seconde, klasse inzet.