Lief en leed in Veenendaal

Anoniem (scrimmage)

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 42

26 september 2015 11:30

Het beloofd vandaag een mooie dag te worden, half twaalf voetballen met prachtig weer. Uit naar VRC lekker op het echte groene gras. We beginnen vandaag dan ook fris aan de wedstrijd. Er wordt goed samen gespeeld en met name veel en sterk verdedigd. VRC is wel beter, maar we staan ons mannetje. Vooral David staat erg goed te keepen. Veel ballen houdt hij tegen en de meeste kijkt hij naast of op de paal...

De westrijd gaat lekker op en neer, met kansen voor beide teams. Na een mooie aanval van de F6 over de rechterkant, kan Tess alleen met een overtreding worden gestopt. Wat volgt is een vrije trap, deze kan de keeper nog net tegenhouden. In de rebound is, wie anders dan, Savin de scherptste en schiet de bal hard en hoog in het doel. We komen hiermee "terecht" op voorsprong. Maar aan het eind van de eerste helft dringt VRC steeds meer aan en scoort nog net voor het laatste fluitsignaal in de eerste helft. We pauzeren met 1-1.

Maar in de rust hebben we de hulp nodig van de medische afdeling. De eerste helft was echt een gevecht met als gevolg dat de spons en de waterzak hard nodig waren. Robin kreeg een tackel op zijn enkel, Tess last van d'r knie. We vlogen daarom de hulp in van Timo de Ronde, voor de gelegenheid ingehuurd van de F4, en achter de hand gehouden in de eerste helft. In de tweede helft kan hij meedoen en ging voorop in de strijd. Hij veroverde veel ballen op het middenveld en zette onze spitsen Savin en Yannick veel aan het werk.

Helaas mocht het niet baten. In de tweede helft kon VRC gebruik maken van ons blessureleed en scoorde er driftig op los. Wat we in de eerste helft nog konden tegenhouden redden we na de rust niet meer. De wedstrijd eindigde in een 6-1 overwinning van VRC.

Een wedstrijd met twee gezichten dus, maar de hele wedstrijd bleven we vechten voor de bal en bleven we goed samen voetballen. Als iedereen fit blijft en we blijven zo doorgaan komen de volgende punten vanzelf.