Voetbal is simpel, maar het moeilijkste wat er is is simpel voetballen

Woudenberg MO15-1

Olympia '25 MC1

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 3e klasse D

3 oktober 2015 10:30

Ruud van Zon

Wberg MC1 - Olympia '25
    "Op papier zouden we tegen deze tegenstander kansen moeten krijgen", is zo'n mooie uitdrukking die altijd de hoop doet leven dat er dan ook naar gevoetbald wordt. Of zoals de titel al verraadt; Als we uitgaan van onze eigen kracht, dat wil zeggen; de  mouwen opstropen en  er voor gaan, dan zouden we heel voorzichtig weer eens aan een winst in deze partij kunnen denken. Na een week van goed trainen traden de meiden dan ook vol goede moed aan voor het treffen met de meiden van Olympia '25, op ons eigen mooie sportcomplex. Aan alle voorwaarden werd voldaan om er een mooie dag van te maken; de zon scheen, de temperatuur was prima en ons trouwe legioen(tje) stond langs de lijn. Hiermee is meteen het mooiste van de wedstrijd benoemd... Veelal weet het management wel raad met situaties maar dit keer was er ook voor hen geen redden meer aan, vanaf het eerste fluitsignaal leek het alsof de meiden lood in hun schoenen hadden. De meiden van Olympia '25 konden hierdoor tot hun eigen verbazing boven hun kunnen uitstijgen en overklasten ons feitelijk op alle fronten, waarbij het grootste verliespunt wel was dat ze onze meiden op inzet versloegen. Daar het de meiden van Olympia aan de nodige kwaliteiten ontbeerde (met alle respect) werd de eindstad uiteindelijk slechts 2-0. Een wedstrijd onder de noemer gemeenschappelijk falen. Maar zoals onze voetbalgrootheid JC ook a zei; elk voordeel heb zijn nadeel..... We nemen deze pijnlijke nederlaag mee en gaan de eerstvolgende training eerst een half uur evalueren om te kijken hoe we deze  negatieve ervaring kunnen omzetten in kennis die kan bijdrage in positiviteit.. Kom op meiden op naar Wasmeer!