“Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren”

Woudenberg MO15-1

BVV 31 MC1

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 3e klasse D

17 oktober 2015 10:30

Ruud van Zon

Woudenberg MC1 – BVV 31 MC1

Na weer een week met flinke trainingsarbeid, waarbij vooral het afronden in de picture stond en
    we met “pion-bal-voetbal” (voor de intimi bekend) een nieuw, leuk en intensief spel hebben geïntroduceerd, waarbij zowel voor een ieder zowel verdedigende als aanvallende skills werden getraind, was het gelukkig alweer snel zaterdag en konden de meiden op het eigen terrein de strijd aangaan met de meiden van BVV 31 MC1 uit Blaricum.
    Wederom waren alle ingrediënten aanwezig om een goede uitslag te laten verschijnen; het legioen(tje) schaarde zich (dit keer zonder de waarlijk gemiste Mario) wederom achter het meidenteam, het veld lag er goed bij (J) en het weer was prima.
    Na een ietwat zenuwachtige start namen onze meiden onder de bezielende leiding van Linda, Denise en Noa het initiatief en speelden we al snel op de helft van de tegenstander. Hoewel onze meiden een duidelijk “veldoverwicht” hadden bleef het oppassen geblazen omdat onze tegenstander over een paar gewiekste spitsen beschikten die veelal met de lange of diepe bal werden gezocht en ons met deze snelle uitbraken op de counter trachtten te verschalken. Gelukkig waren Lorena, Emmely, Janna en Kayleigh goed bij de les en werden de aanvallen veelal in de kiem gesmoord en op een enkel goed ingrijpen van Anne na behielden we vrij gemakkelijk de “0”.
    Onze meiden bleven de gehele eerste helft hard werken het middenveld met Amber, Gidena, Milou,
    Denise en Femke probeerden wat ze konden om de spitsen Jamayra, Manou, Tessa en Noa te bereiken, maar werden veelal gestuit door de solide verdediging van BVV 31.
    Helaas waren de uiteindelijke kansen die onze meiden creëerden op één hand te tellen en ondanks dat een doelpunt gezien het veld spel duidelijk terecht zou zijn geweest, hoefden ook onze tegenstander geen bal uit het net te vissen.
    Met de “brilstand” op het scorebord gingen de meiden van hun welverdiende rust genieten. Het management sprak haar tevredenheid uit over het getoonde spel en de inzet en spoorde vol enthousiasme aan tot voortzetting hiervan.
    De start van de tweede helft begon en net als in de eerste helft begonnen de meiden van BVV 31 redelijk sterk. Helaas waren onze meiden nog met hun hoofd in de wolken over het verloop van de eerste helft en het opgebouwde overwicht van de eerste helft was ver te zoeken. Ondanks verwoede pogingen, aanmoedigingen en aanpassingen in het team lukte het onze meiden gewoonweg niet om de getoonde vuist uit de eerste helft opnieuw te maken. Zoals onze grote man JC ooit zei; “Voetbal is een spel van fouten, wie de minste fouten maakt die wint”. Speelden onze meiden de eerste helft nog redelijk foutloos, in de tweede helft stapelden de fouten zich op. Met name op het gebied van “communicatie” en  “coaching naar elkaar” ging het mis. Daarnaast bleek onze tegenstander conditioneel in het voordeel wat naast het feit dat zij fysiek toch al wat sterker waren onze meiden steeds meer in het nauw dreef. Lang konden de meiden echter leunen op de verdediging waarbij Lorena en Linda het nodige “stofzuigwerk” verrichten. De kansen voor BVV 31 stapelden zich op en na een niet te missen kans voor open doel vakkundig naast te hebben gewerkt was het dan een tiental minuten voor tijd toch raak….. Helaas kon de verdediging een hoge bal niet verwerken waardoor de spits van BVV 31 “de tussen de laatste linies vallende bal”  simpel kon intikken… 0-1.

Hierna ontspon zich toch nog een spannende slotfase, onze meiden leken wakker geschut en gingen daadwerkelijk weer op de helft van de tegenstander spelen, kregen een aantal corners achter elkaar en speelden weer beter wat enkele grote kansen opleverden. In de laatste minuut leek een (op basis van de eerste helft) terecht gelijkspel toch nog uit het vuur gesleept te worden, Manou spurtte de diepte in en leek te scoren maar haar diagonale schot rolde voor bij de duidelijk te late keeper maar ook langs de verkeerde kant van de paal, wat tevens het laatste wapenfeit van deze wedstrijd opleverde.  Helaas kregen wij deze wedstrijd geen loon naar werken van de meeste.
    Maar uiteraard gaan wij vol goede moed naar de volgende wedstrijd, de komende week wordt er door het voetbalkamp minder getraind en komende zaterdag geen wedstrijd, maar op 31 oktober hopen we dat de meiden hun lering uit deze wedstrijd ebben meegenomen en de mouwen weer opstropen!!! Als we dan het spel van de eerste helft meenemen make we zeker weer goede kans want; “Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren”. Op naar VVJ MC1!