Zes punten

Hoogland D3

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 18

7 november 2015 10:45

Vorige week geen wedstrijd maar vandaag staat de belangrijke wedstrijd tegen Hoogland op het programma. Winst betekent weer aansluiting met de subtop maar verlies zou een definitieve plaats in het tweede rijtje inhouden. We beginnen goed en vanaf het eerste moment  controleren we de wedstrijd. Een goeie corner van Joel wordt na een kluts hard en droog binnen gewerkt door Tim, zijn eerste competitiegoal, 0-1. Niet lang daarna wordt een corner van Hoogland goed afgeslagen en de counter levert weer een corner op die door Joel op een schitterende wijze wordt binnen gedraaid zonder dat iemand hem aanraakt, 0-2. Nog steeds goed controlerend maar te rommelig in balbezit blijft het een kwartier rustig. Tot in de 27e minuut want dan gaat Joel goed door in een duel en kan het strafschopgebied binnen, Thomas doet belangrijk werk door een gat te trekken en de pass van Joel wordt door Ryan eenvoudig tot 0-3 verwerkt, uit het boekje.

In de rust wordt nog eens duidelijk gemaakt dat het in balbezit beter moet, sneller de ruimtes groter maken en blijven controleren zoals we doen. Met wat improviseren achterin, Milan als voorstopper en Philip rechtsachter en Ferrence linkshalf, begint Hoogland onverwacht sterk aan de tweede helft en wordt onmiddellijk twee keer gevaarlijk maar Tom redt knap. Daarna nemen wij het heft weer in handen en in de 37e minuut kan Tim zijn tweede van de dag en het seizoen maken, 0-4. Nog geen minuut later schiet Thomas keihard op de kruising maar treft net geen doel. Dan blijkt dat de achterhoede even moet wennen want na knullig communiceren kan Hoogland de enige tegengoal maken. Als Rinze tegen het eind van de wedstrijd iedereen achter zich laat en snoeihard de 1-5 binnen schiet en even later tegen de grond gewerkt wordt, kan Joel uit een penalty de eindstand op het bord brengen, 1-6. Weer een prachtige teamprestatie en de vierde plek op de ranglijst.