E1 wint, na mooie fysieke wedstrijd

Floris Aarsen (intikker)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 11

28 november 2015 9:45

Na vorige week verloren te hebben in de beker ( 10 - 3 ) stond vandaag de competitiewedstrijd uit tegen Spakenburg E2 op het programma. Wat bij ons erg opvalt is dat de spelers, er na zoveel overwinnningen, er steeds makkelijker over gaan denken, en dus ook in de wedstrijd. Om dit tegen tegaan hebben we deze week getraind op fysieke aspecten. In de hoop zo de spelers bij de les te houden.
    Onze doelstelling vandaag was dan ook om die fysieke aspecten te gaan gebruiken in de wedstrijd en laat zien dat jullie willen winnen. Stijn ontbreekt nod vanwege een blessure. Woudenberg begint goed aan de wedstrijd en krijgt al direct een mooie kans, maar wordt net gemist. In de 5e minuut was er een hele mooie aanval over de zijkant via Jayson, die door Luka netjes werdt benut, de 0 - 1. Hierna ging de wedstrijd gelijk op, met ook Spakenburg die prima meevoetbalde en ook fysiek zijn mannetje stond.  In de 15e minuut een hele mooie counter die prima werdt benut door Floris en zo de 0 - 2 noteerde. Maar ook Spakenburg deed wat terug via een corner die snoei hard werd ingeschoten, de 1 - 2. Net voor de rust weer een mooie aanval via de zijkanten en op aangeven van Yair werd Jayson gevonden die de 1 - 3 binnen tikte. In de rust aangegeven dat de passing beter moet, er worden teveel kansen gemist omdat de passing onzuiver gaat.  In de tweede helft gaat het wel iets beter, maar niet zo makkelijk meer als anders.  Spakenburg die een 1e jaars team heeft is individueel beter en fysiek een leuk team. Zij gaan beter de duels aan en zijn net iets eerder bij de bal als onze spelers. Woudenberg behoudt de voorsprong en in de 45e minuut is het Yair met een afstandsschot die de keeper niet klem heeft en Floris hiervan proviteerd, de 1 - 4. Dit was ook de einduitslag.
    We merken aan de spelers dat ze er te makkelijk over gaan denken en dat zie je terug op het veld.  Wat wel heel mooi is dat ze deze wedstrijd wel fysiek gegroeit zijn. Gaan de duels goed aan en zijn niet zo "bang " meer.  Dus is onze doelstelling wel gehaald maar met een minder voetballend gedeelte. Op naar volgende week een thuiswedstrijd tegen Quick.