De weg omhoog gevonden?

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 42

28 november 2015 9:00

Daniƫl Matti

Met pakjesavond in aantocht hadden de spelers van de F6 zich vandaag goed ingepakt. Handschoenen, lange broeken en thermo shirts moesten ons warm houden. We hadden duidelijk geleerd van vorige week. Vanmorgen kwamen onze buren uit Leusden langs en met Roda hebben we duidelijk nog wat goed te maken.

Het doel is dat we vandaag lekker gaan voetballen en met teamspel en spelvreugde Roda in gaan pakken, oprollen en opvreten. Die inzet en de wil was er zeker, maar pakte vooral in de eerste helft helaas anders uit. Drie mooie aanvallen van de zijkant werden omgezet in doelpunten. Daar moeten we de komende week toch maar eens flink op gaan trainen. Een groot compliment moet ik deze plek wel maken voor Yannick, wat heb jij vandaag goed gespeeld. Je wordt steeds meer een vast waarde en betrouwbare pion in onze verdediging.

Ook ons spitsenduo liet weer van zich horen. Een mooie solo van Savin eindigde met een strak schot op doel. De keeper kan de bal nog net met zijn grote teen tegenhouden. Roda had alleen niet meer gerekend op onze snelle Tess. Ze was als eerste bij de bal en scoorde een mooi doelpunt, de keeper kansloos achterlatend op de grond.

De rust kwam als geroepen en Robert had een onderonsje met onze verdedigers. Drie doelpunten tegen was wel een beetje veel. Tijd om goede afspraken te maken dus. We mogen hun spitsen geen centimeter ruimte meer geven en we moeten meer coachen en elkaar helpen waar het kan. Nou dat heeft zeker geholpen zeg.

Een dubbele dikke duim voor Tije, David, Sven en Yannick. Wat hebben jullie in de tweede helft als grote kerels verdedigd! Wat Roda ook probeerde elke keer stond er weer een andere geel-zwarte voor z'n neus. Alleen een laaghangende zon kon onze Pim vandaag verslaan, de pet tegen de zon kwam net te laat. Wel super gekeept hoor.

Als we zo door blijven gaan komen de punten vanzelf. Achterveld opgelet de F6 komt er aan en heeft honger......