Woudenberg 8 - Roda 46 11

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

19 december 2015 12:30

Chris Schaapveld

Na vier weken geen wedstrijd te hebben gespeeld, stond zaterdag 19 december de inhaalwedstrijd tegen Roda’46 11 op het programma. Voorafgaand een gelijkwaardige tegenstander daar Roda’46 11 in totaal 18 punten  behaalde en Woudenberg 8 op 19 stond. Echter bleek een counterende ploeg uit Leusden Woudenberg 8 te passeren op de ranglijst, uitslag 2-8.

In de beginfase gaat de wedstrijd gelijk op. De aanvoerder van de tegenpartij bleek beslissend te zijn deze wedstrijd en werkte de 0-1 tegen de touwen. Daarna kreeg de thuisploeg nog enkele mogelijkheden om de stand gelijk te trekken, maar was het Roda’46 11 dat de voorsprong wist uit te breiden naar 0-3. Een hoekschop voor Woudenberg werd uiteindelijk via een counter, met een mooie actie, de 0-4 binnen gewerkt.

In de rust enkele omzettingen in het team om voor de 1-4 te gaan zorgen, maar viel allereerst de 0-5. Een vrije trap van Erik v.d. L. kwam terecht in de voeten van invaller Erwin, die de 1-5 binnen schoot. Na een ingooi bleek een tegenstander al snel druk te zetten en ging Jeroen in de fout met een te korte terugspeelbal op de doelman, waarna de tegenstander kon profiteren 1-6.

Woudenberg speelde een slordige wedstrijd en kon niet brengen wat het in de voorgaande wedstrijden in deze eerste seizoenshelft juist wel liet zien. Willem werd vastgehouden in het strafschopgebied en de scheids floot voor een strafschop. Een sprintende Erik v.d. L. kwam zijn doelgebied uit en benutte deze kans, 2-6.

Terwijl Woudenberg voor een derde treffer ging, counterde Roda’46 11 voor de derde keer in deze confrontatie met opnieuw succes, 2-7. Vervolgens werd de partij afgesloten met een keurig afstandschot, 2-8.

Zou wist Woudenberg, wat tot voor dit duel slechts tien tegengoals (de minst gepasseerde ploeg in de competitie) incasseerde er nu in één wedstrijd acht. De winterstop is aangebroken. Op zaterdag 23 januari 2016 staat de ontmoeting met koploper DOVO 16 op het programma.