Kansen zijn kansen wanneer er een reeele kans is dat je de kans omzet in een doelpunt

CDW MC2

Woudenberg MO15-1

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 3e klasse D

5 december 2015 9:00

In alle vroegte op deze stormachtige dag, voorafgaande aan de verjaardag van de goed heiligman, was het de taak van onze meiden om de nare smaak van verleden week weg te spoelen. Om 8 uur vertrok de spelerskaravaan, inclusief legioen, naar Wijk bij Duurstede waar de meiden van CDW op ons zouden staan te wachten. Hoewel de tegenstander de laatste plek bezette was er vandaag geen enkele reden voor onderschatting getuige de genoemde wedstrijd van verleden week.
    Daarnaast waren de weersomstandigheden van dien aard dat de bal waarschijnlijk "alle kanten op kon waaien"... Niets bleek minder waar, wat betreft de wind dan wel te verstaan.
    Ondanks de prachtige kunstgras velden stonden onze meiden om iets na half negen op één van de "gewone" grasmatten die CDW rijk is.. Helaas had de regen van de afgelopen weken zijn sporen na gelaten en leek het alsof de koeien er de dag ervoor nog hadden staan te grazen. Maar dat mocht onze meiden niet deren, met windkracht 7 tot 8 die recht van over de dijk over het veld blies bleken zij tijdens de warming up al gretig en stonden de bekjes op de modus met "gezonde spanning". We konden vandaag over een voltallige selectie beschikken, wat gezien de snijdende kou wat minder leuk is maar iedereen zat voor eenzelfde hartverwarmend doel; punten pakken!
    De scheidsrechter blies voor de start van de wedstrijd en onze meiden trokken direct van leer en met de wind in het gezicht werd de weg naar het doel van de tegenstander al snel gezocht. Waar de eerste aanval nog een spelde prik leek kwam In de 8e minuut Noa op aangeven van Amber alleen voor de doelman van CDW helaas ging haar bekeken schuiver aan de verkeerde kant van de paal, maar het betekende wel dat ook onze tegenstander ook duidelijk was gemaakt waar wij voor kwamen. Onze meiden bleven ondanks de tegenwind een strijd voeren welke vooral plaatsvond op de helft van CDW. het middenveld bestaande uit Milou, Amber, Wieske Denise en Femke bleven hun duels winnen of stoorden CDW op de juiste momenten wanneer zij aan aanvallen dachten. en mochten de meiden van CDW er sporadisch doorheen komen dan waren daar Janna, kayleigh, Linda, Lorena en een uitstekende wedstrijd spelende Emily om CDW af te stoppen.
    Helaas was het de aanval die, ondanks hun goede spel vergaten om de prima voetballend gecreeerde aanvallen af te ronden. Jamayra kwam met haar snnelheid een aantal keren goed door maar strandde op de keeper of schoot de bal niet tussen de palen. Ook Tessa, manou en Noa lieten zich niet onbetuigd. Het was echter Gidena die met een van haar bekende prachtig uitgevoerde "sleepbeweging" twee verdedigers van CDW te kijk zette en de bal aan Noa gaf, zij rondde deze aanval af zoals deze verdiende, met een meesterlijke boogbal in de kruising liet zij zien onze topscoorders titel waardig te zijn 0-1!!
    Dit werd geveird als de te verwachtte bevrijdende treffer, onze meiden vergaten echter in de minuten die hierop volgde dat de wedstrijd nog lang niet voorbij was en lieten zich door de tegenstander vast zetten. Een aantal corners was hierop het gevolg. Gezien de weersomstandigheden sowieso al een gevaarlijk wapen. En dat bleeek... er volgde enkele hachelijke momenten voor het dopel van Anne die zich kranig weerde. Dit keer schoot emily de bal wel in de juiste richting van de lijn.. Met hangen en wurgen werd hierop de rust gehaald met de genoemde 0-1 stand.
    Tijdens de rust werd benadrukt nu gebruik te maken van de inmiddels windkracht 8.5 ! En vol goede moed "stormden" onze meiden het veld weer in.. Gelukkig konden onze meiden de juiste draad vinden en pakte deze op om zodoende de wedstrijd weer in handen te krijgen. Al snel waren de eerste goed uitgespeelde kansen een feit en kwam CDW helemaal niet meer richting de 16 meter van ons. Na schietkansen van Amber en Linda, brak Noa op links door en schoot via de vingertoppen van de keeper van CDW over. Hierna volgde een aantal malen goed combinatie spel, met name Tessa en Jamayra braken knap door de linies van CDW maar de zo belangrijke 0-2 bleef tot dan toe uit. gelukkig vioel deze wel 10 miuten voor tijd, nadat tessa uit een corner bijna scoorde was het een jagende Noa die de paniek bij de keeper van CDW bovenbracht; zij schoot hard tegen Noa aan waarna de bal over de keeper heen in het lege doel viel... 0-2 ! Het geluk eindelijk een keertje aan onze zijde, maar het was dan ook verdiend en afgedwongen. De wedstrijd was nu gespeelt en ook CDW voelde dat wel. Toch, totaal onverwacht , kreeg CDW nog een grote kans. Nadat Mario, Lorena op duiidelijk hoorbare wijze te kennen had gegeven dat zij meer van haar aanvallende kwaliteiten gebruik moest maken, bleef een gehavende verdediging achter. Hierdoor kon de spits van CDW uit het niets opduiiken en alleen voor Anne verschijnen. Op die enkele momenten moet een keeper er staan en dat deed ze, ze redde feilloos met een katachtige beweging, hiermede tevens het anders zeker ontvangen commentaar aan het adres van Mario reddend :-) Ook de scheidsrechter begreep dat er nu voor CDW niets meer te halen viel en floot de wedstrijd te einde. De ontlading bij de meiden, het management en het legioen was groot. Ondanks de bevroren vingers gingen de handen voor onze meiden op elkaar en werd deze overwinning met kracht gevierd. Na nog snel een elftal foto te hebben genomen was het tijd om heel snel naar huis te gaan en alle lichaamsdelen te ontdooien.
    Meiden goed gedaan en naast dat het er voetballend beter uit zag was vooral de beleving en de inzet weer een energie boost voor de komende wedstrijden. Chapeau! Deze wedstrijd vielen alle meiden op maar vooral Emily, Jamayra en Noa bleken onvermoeibaar en speelden een puike wedstrijd!