Alles klopt

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 18

5 december 2015 9:00

Mark Wams

Een mooie dag om het katterige gevoel van vorige week weg te spoelen. Het begon al goed met lekker voetbalweer, een strak gemaaide grasmat en een rij supporters langs de kant voor onze laatste officiële wedstrijd van dit kalenderjaar tegen Quick 1890. Jeffrey was helaas niet fit maar Yorick stond er weer in alle vroegte en ook Mark Wams floot weer foutloos.

We beginnen meteen goed en overtuigend. Na een snelle spelhervatting door Tom komt de bal bij Thomas die alleen op de keeper afgaat en al in de 6e minuut voor 1-0 zorgt. In de 10e minuut moet Tim er vanaf na een heel vervelende trap op zijn achillespees, gelukkig kan hij later weer aansluiten. Na veel balbezit maar geen doelpunten komt de bevrijding in de 23e minuut een afvallende bal komt voor de voeten van Ferrence die genadeloos vanaf randje zestien de 2-0 binnen schiet. Nog geen minuut later storen Ryan en Thomas goed en onderschept Thomas de bal die keurig de 3-0 maakt.

In de rust zet Yorick de puntjes op de i. Quick wisselt heel vaak van positie waardoor veel spelers gaan zwerven. We gaan niet in de zone dekken maar blijven bij onze man. Hierdoor kan het maar zo gebeuren dat Sam in de tweede helft in scoringspositie zou komen. We zijn nog geen twee minuten onderweg als Joel goed ingooit op Yannick die met een prachtige pass Rinze bereikt op rechts. Hij passeert zijn man op snelheid en kan de 4-0 maken. Joel, altijd kritisch, vooral op zichzelf, gaat in de 40e minuut goed door en legt de 5e in het net. Even dacht de hele verdediging meer aan Sinterklaas op deze 5 december dan aan verdedigen en liet de spits van Quick vrij doorlopen. Van buitenspel was geen sprake, hij kwam van eigen helft maar hij kon de zenuwen niet de baas en schoot naast. Nadat Rinze en Meron de bal een paar keer gekaatst hadden in het doelgebied van de tegenstander, vond Maxim het genoeg en ramde de 6-0 binnen. Dat jullie allen tot de laatste minuut doorvochten toonde Tim ook nog maar eens aan. Zijn schot, hoog en ver, belandde nadat hij zijn sokken had opgetrokken en zijn shirt recht deed, jammer genoeg boven op de lat.

Netjes vijfde in de competitie geworden waarbij alleen de kampioen een beter doelsaldo heeft dan wij. Grote klasse en met opgeheven hoofd naar de tweede helft van dit seizoen.