Woudenberg E1 wint eerste wedstrijd in de 1e klasse.

DEV Doorn E1

Anoniem (corner)
    Assist: Anoniem
    Anoniem (intikker)
    Assist: Anoniem
    Bjarne Ledder (afstandschot)
    ... (intikker)
    ... (intikker)
    Floris Aarsen (intikker)
    Anoniem (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 02

23 januari 2016 10:00

Petra van Eijkelenburg

Na een goede voorbereiding afgelopen 2 weken gaat vandaag de nieuwe competitie beginnen. Voor ons is een ding duidelijk, het zal niet zo makkelijk meer gaan als in de najaarscompetitie. Je zal minder tijd krijgen bij aanname's en bij de passing.
    Vandaag thuis tegen DEV Doorn E1 ook een team dat naar de 1e klasse is gegaan.
    Iedereen is fit bij onze E1 en Stijn is ook weer van de partij, na een lange blessure.
    In de wedstrijd bespreking een artikel besproken van Dirk kuijt : " Door wilskracht, een sterk lichaam en bereid zijn om altijd in dienst van het team te spelen ben ik sterk geworden ". Aan de hand van dit artikel uitleg gegeven dat dit thema zelfs bij profs gebruikt wordt, en waar wij het hele seizoen mee bezig zijn. Uiteraard was dit onze doelstelling vandaag.  We begonnen slordig aan de wedstrijd en al gauw werd duidelijk dat de tegenstand VEEL meer is dan dat we gewend waren. Maar na enkele goede reddingen van Yuri bleeef het 0 - 0. Na 12 minuten begint de E1 beter te spelen en vinden elkaar makelijker wat leidde tot de 1 - 0, door een corner van Jayson die Yair binnenschoot.  Even later was het Bjarne met een goede voorzet op Jayson die de 2 - 0 maakte. Van de aftrap af  leidt DEV balverlies en is er een afstandschot van Bjarne, de 3 - 0. Woudenberg speelde mooi deze periode en het bleef 3 - 0, nadat Neo nog een bal van de lijn kopte. In de rust de dingen besproken wat er goed ging en gewaarschuwd dat DEV ook gevaarlijke spelers heeft en zeker de moed nog niet opgegeven heeft. Woudenberg begint slordig aan de tweede helft en na 2 minuten spelen is de stand plotseling 3 - 2.  Na de spelers opnieuw toegesproken te hebben met wat er zo goed ging, gaat Woudenberg weer beter voetballen. Wel bleef DEV gevaarlijk komen zo nu en dan, maar de rust en het goede overspel beloonde Woudenberg zich met de 4 - 2, door een prachtig schot van Floris die werdt gestopt door de keeper en in de rebount scoorde Floris wel.
    In de slotminuut scoorde Luka met een afstandsschot de 5 - 2. Hier bleef het bij.
    Een fantastisch begin voor de E1, maar we zullen zeker nog sterkere tegenstanders treffen in deze competitie. Een mooie uitdaging om te blijven leren. Volgende week uit bij HDS uit leersum.