De eerste punten blijven lekker in Woudenberg.

Odijk F5

... (e.d.)
    Anoniem (afstandschot)
    Assist: Anoniem
    Anoniem (solo)
    Assist: Anoniem
    Anoniem (schot)

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 91

23 januari 2016 9:00

Wesley van Ginkel

Na een korte winterslaap, met veel trainingen en een winterloop, begon vandaag toch echt de nieuwe competitie. Alleen was niet iedereen fris en fruitig uit de winterstop gekomen. Het was vrijdag ineens spitsuur met afmeldingen en onderhandelingen voor goede vervangers. We nemen natuurlijk alleen spelers met talent aan. Deze werden gevonden in Ties, Yesseny en Bo, dank daar voor jullie bijdrage was zeer waardevol.

Maar om negen uur gingen we toch echt los, Odijk was vol goede moed onze kant opgekomen en hoopte echt punten mee te nemen naar huis. Ze hadden geen rekening gehouden met de goed getrainde F6. De wedstrijd ging lang gelijk op, maar wij kregen de eerste en meeste kansen. Het begon met Ties, hij  kreeg de bal op het middenveld en met een mooie solo kwam hij alleen op de keeper af. Helaas, de keeper kon nog net redden. Ook uit de rebound werd er niet gescoord. Ondanks mooie aanvallen hadden we Odijk nodig om voor ons de score te openen. Na een welverdiende corner verdween de bal via een verdediger in het eigen doel. 1-0.

Gelukkig hadden Yesseny, Tije en Yannick vandaag een goede dag. Zowel op het middenveld als achterin waren jullie echt het slot op de deur. Diverse uitbraken van Odijk werden al vroeg in de kiem gesmoord. Soms lieten we express een spits doorlopen zodat Jamie kon laten zien wat hij heeft geleerd op keeperstraining. De twee goals die we tegen kregen waren onhoudbaar, maar Jamie hield ons lang in de wedstrijd. Zo konden we zelf lekker veel aanvallen.

Wie anders dan Savin en Tess zorgden weer voor de doelpunten, somminge dingen veranderen niet en dat is ook helemaal niet nodig. Waar ik erg tevreden over was is het samenspel. Vooral Ties, Bo en Yesseny konden met goed voetbal onze aanvallers aan het werk zetten. We hadden afgesproken om vooral lekker fantiek de ballen te veroveren op het middenveld en dan de pass te geven op de spitsen. Dat werd door alle spelers prima uitgevoerd. Alle doelpunten kwamen tot stand door mooie acties op het middenveld en achterin gevolgd door een pass op de spitsen.

Tenslotte een groot compliment aan Yannick, je laat de laatste weken zien dat je steeds beter wordt, vandaag was je helemaal in topvorm. Je maakte de Odijkers gek met je aanvallende acties. Super.

Ik wil het lot niet tarten. Ik begin daarom niet over een platte kar, maar de eerste punten zijn binnen. We hebben veel gescoord en weinig weggegeven. De dus eerste tekenen zijn er.......