Improviseren in de beker

OSM '75 D2

D-pupillen, D2, Groep 3 08

20 februari 2016 9:45

Wel even over moeten nadenken wat de kop van deze week verdiende: Het improvisatievermogen van onze trainers of het feit dat we met overmacht een ronde verder zijn in de beker. Het eerste heeft het gewonnen. Door vakantie, ziekte en blessures zijn Tim, Tom, Thomas, Philip en Ryan afwezig. Yorick en Jeffrey zijn al twee weken bezig om de bekerwedstrijd verzet te krijgen maar zowel OSM als de KNVB kunnen of willen niet meewerken. Geleende spelers moeten door ziekte ineens toch voor hun eigen team uitkomen maar gelukkig kunnen Luca (E1), Kai en Liam (D3) ons toch uit de brand helpen en zo staan we met 13 spelers in Maarssen.
    Met Rinze sinds een half jaar weer eens op goal en Maxim als linksachter beginnen we aan de op het oog lastige opdracht. Het is weliswaar alles of niks vandaag maar risico's moeten zeker in de eerste helft vermeden worden. Yannick voert de druk bij de tegenstander flink op als hij vanaf de aftrap binnen 30 seconden de 0-1 binnen schiet. De spanning komt al snel terug als OSM profiteert van een te korte terugspeelbal en zo 1-1 maakt. De anders zo degelijke verdediging van Milan, Sam en Mika hebben even moeite met het rommelige spel en de lange ballen van de tegenstander maar herpakken zich goed en houden de boel samen met Rinze verder goed dicht.
    We zijn pas 10 minuten onderweg als Joel met een geplaatst schot van 25 meter de doelman verrast. Geen minuut later stuurt hij Kai weg die zijn kwaliteiten laat zien en netjes beheerst 1-3 maakt. Ook Roan voorin en Luca doen het vandaag uitstekend net als Liam die degelijk invalt op linksachter. In de rust zijn we er nog niet gerust op maar waar Jeffrey apart met Kai en Luca de puntjes op de i zet, legt Yorick uit dat we door de lange ballen van OSM veel ruimte krijgen om te counteren en dat gebeurt in de tweede helft ook.
    Joel maakt al in de 4e minuut de beslissende 1-4 waarna we nog nauwelijks iets weggeven. Ferrence heeft last van zijn hamstring en kan de wedstrijd niet uitspelen maar Meron blijft op links hard werken. Tegen het eind van de wedstrijd geeft Luca nog een gave assist op Maxim (1-5) en stuurt Yannick Kai nog eens weg voor zijn tweede van de dag. Een gave 1-6 overwinning en door naar de volgende ronde.