Je moet schieten, anders kun je niet scoren

Gooi 't sc MC3

Woudenberg MO15-1

Meisjes C-junioren zaterdag, MC1, 3e klasse 8

5 maart 2016 12:00

't Gooi MC1 - Woudenberg MC1

Eindelijk was het dan weer zover..., ondanks de vele afgelastingen, de regen en de sneeuw, mochten onze meiden weer de wei in om te kijken of de lange winterslaap nog wat voetballend vermogen had behouden. Na weken van afgelastingen van zowel trainingen als wedstrijden konden wij naar t Gooi voor de krachtmeting met de plaatselijke FC op kunstgras. Bijkomende positieve factor was dat de zon heerlijk scheen en dat het "lentegevoel" ook bij het legioen aanwezig was. Helaas waren er flink wat afzeggingen; Amber nog steeds geblesseerd en ook Gidena, Manoe en Tessa konden niet van de partijd zijn. Wel was Vera bereid gevonden om onze gelederen te versterken.

Na een aftastend begin bleek al snel dat beide teams flink aan elkaar gewaagd waren en dat het een strijd op het middenveld beloofde te worden.. Het boeiende duel leek in de eerste 15 minuten steeds meer onder controle van onze meiden te komen. Doordat met name de verdedigende linie met Linda, Lorena Janna en Emily hun directe tegenstander geen kans gaf kon er veelal voruit worden gevoetbald.
    Het bleek echter tevens een vrij rommelige fase, waarbij de bal nimmer langdurig in bezit was van een van de teams. Vanuit het niets was daar in de 17e minuut Jamayra die op links door de verdediging van 't Gooi sprintte, haar voorzet werd slecht uitverdedigd waarna Emily de bal opving, deze afschoof naar de vrijstaande Vera die met een flinke pegel de keepster van 't Gooi verraste 0-1!
    Hierna herpakte 't Gooi zich en probeerde druk uit te oefenen, echter de prima eccelerende Lorena lostte alle mogelijke problemen prima op. De echte kansen voor 't Gooi kwamen dan ook uit dode spelmomenten, waarbij de organisatie in de doelmond te wensen overliet. Gelukkig waren de spitesen van 't Gooi niet scherp en werd Anne weinig getest op haar vaardigheden.
    na de eerste "storm" van 't Gooi konden onze meiden zich herpakken en was er een periode relatieve gelijkwaardigheid, al snel kregen onze meiden echter meer kansen en waren wij gevaarlijk dor goede acties van Noa , Denise en Vera. Ook gelegenheidsspits Kayleigh kon enkele keren een doelpoging doen. Uiteindelijk was het wederom Vera die in een goede combinatie met Vera een een-twee opzette en de keeper ten tweede male verschalkte! 0-2!!
    Hierna probeerden onze meiden door te drukken echter bleef er het gevaar van de counter. Wieske, Femke, Milou hielden op het middenveld stand, maar werden door de lange bal van 't Gooi soms overgeslagen.. maar dan waren daar steeds Linda Lorena Janna en Emily die de zaak schoon hielden.. Aan het einde van de eerste helft maakte Anne het nog even spannend met een vermeende terugspeelbal, maar bracht ze zelf redding met een goede reflex.

Tijdens de rust was het vooral de boodschap de rust te bewaren en de wedstrijd uit te spelen. Maar wel door de druk op 't Gooi te houden. Dit deden de meiden uitstekend en in de eerste 10 minuten waren er kansen voor Vera, Linda (schot langs de kruising) en probeerde Femke met dieptepasses Jamayra in stelling te brengen die daarna in het zijnet schoot..
    Hierna was het 't Gooi die meer initiatief opeiste. Door in de achterhoede tot twee keer toe niet goed te kijken en uit te verdedigen kon de spits van de tegenstander vanuit het niets de 1-2 aantekenen... Nu moesten we toch nog opletten om niet overlopen te worden..
    Maar gelukkig herpakten de meiden zich onder leiding van lorena, linda en Vera die een combinatie door Jamayra tegen de paal geschoten zag worden en zelf een vrije trap van 16 meter op de lat zag spatten...
    Toch was het slot akkoord voor Vera.. Na een slechte uittrap van de keeper vangt ze de bal op en stuurt twee tegenstanders het bos in.... hierna rond ze heerlijk af.. een diagonaal schot eindigt snoeihard in de kruising 1-3!

hierna is de wedstrijd een gelopen race... 't Gooi vertoond nog lichte stuiptrekkingen maar het mag allemaal niet baten... Anne moet nog twee x in actie komen maar echt veel gevaar is er niet.

De scheidsrechter (die in de rust zijn horloge kwijt was) fluit na dik anderhalf uur af en de punten gaan mee naar Woudenberg.
    Vera dank voor je inbreng, zo zie je maar je moet schieten, anders kun je niet winnen! een prettige overwinning en uitstekende start voor onze meiden waardoor we helemaal mee doen in de top van de competitie! Alle meiden proficiat maar; pluim voor Lorena, klasse gevoetbald! !