Veenendaal 7 - Woudenberg 8

...
    Anoniem (kopbal)
    Assist: Alex Slinger
    Joris van den Pol (afstandschot)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

12 maart 2016 14:30

Na de bekeruitschakeling bij De Merino’s 5 (5-1) afgelopen woensdagavond was er voor de vijfde keer op rij een uitwedstrijd in Veenendaal in 2016. Tegen de geel-blauwen wonnen we thuis eenvoudig met 10-0. Na de laatste resultaten kon Woudenberg 8 zich herstellen tegen laagvlieger Veenendaal 7.

Woudenberg 8 was al snel de bovenliggende partij. Toch bleef de 0-0 stand nog lang staan en speelde de uitspelende ploeg slordig ondanks enkele doelpogingen. Na een voorzet van Frank werkte Willem de 0-1 in de rechterhoek. Niet veel later een goede voorzet van achteruit van Joris. Via de rug van Willem werd Chris in staat gesteld om de score te verdubbelen.

De tweede helft was veel beter. Jeroen zag zijn schot gered worden door de keeper, maar in de rebound schoot Ronald alsnog binnen, 0-3. Nadat Chris de bal ontving van een tegenstander was er vervolgens een perfecte één-tweetje tussen Jeroen en Ronald. Eerstgenoemde werkte de bal tegen de lat en scoorde Alex de 0-4. De eretreffer werd nog groots gevierd door de thuisploeg. Wesley stond bij afwezigheid van Erik v.d. L. op goal en had weinig te doen.

Het zette Woudenberg weer op scherp en werden er nog goals gemaakt. Uit een corner van Willem kopte Ronald de 1-5 binnen. Een uitstekende voorzet van Alex stelde Willem in staat om zijn tweede van dit duel te maken, 1-6. Na het uitverdedigen van de thuisploeg was Joris zijn tegenstander te slim af en schoot van afstand de 1-7 binnen.

Bij de laatste goal een zeer goede individuele actie van Frank. Vanaf de middellijn nam de aanvaller de bal mee naar het strafschopgebied en was enkele tegenstanders te slim af. De inmiddels meegelopen Mark werd in staat gesteld om voor de 1-8 eindstand te zorgen.

Kan Woudenberg 8 zich in de slotfase van de competitie herpakken om in de middenmoot mee te blijven doen? Volgende week zaterdag als het goed is de eerste thuiswedstrijd in 2016. Dan heeft het team wat recht te zetten nadat het duel in Veenendaal eerder dit seizoen doelpuntloos was geëindigd.