De weg naar boven definitief ingeslagen?

Odijk F5

Anoniem (schot)

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 91

19 maart 2016 9:00

Op de laatste zaterdag van de winter vertrokken wij met een lentebriesje in ons hoofd naar Odijk. We hadden de laatste wedstrijden gewonnen en Odijk staat "ver" onder ons dus dat zouden wel even winnen. We waren ook nog eens bijna op volle oorlogsstekte, alleen Tije was midden in de nacht al met de warming-up begonnen. Diverse sprintjes naar de badkamer hadden hem geen goed gedaan. Dus moesten David en Yannick verdedigend aan de bak.

De wedstrijd ging lang gelijk op. We waren wel duidelijk beter en konden gelukkig lekker veel aanvallen. Toch moesten we lang wachten op het eerste doelpunt. Na een mooie solo vanaf eigen helft, liep Tess alleen op de keepster af. Met een strak en verdekt schot verraste ze de sluitpost van Odijk. De 0-1 ging onder haar benen door. De opluchting was groot en we moesten flink knokken om de voorsprong vast te houden tot de rust. Odijk kwam een paar keer gevaarlijk op Jamie af. Maar een goede keeper onderscheidt zich juist in wedstrijden waar hij niets te doen heeft. De paar ballen die doordrongen tot onze goal werden keurig gered door Jamie of door onze mannen op de laatste linie Yannick, Sven of David.

In de rust spraken we af vooral zo door te gaan als in de eerste helft. We speelden goed samen en kregen veel kansen. De doelpunten zullen dan toch echt snel gaan vallen. Brahim zette een mooie aanval op vanaf de linkerkant. Het grasveld kreeg kale plekken van al zijn mooie schaarbewegingen. Eenmaal bij de achterlijn volgde een strakke voorzet. Tess en Savin vochten "samen" om de bal. Tess won de tweestrijd en scoorde de 0-2. Het vervolg van de wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld, waar ook Fleur weer haar mannetje stond. Samen met Sven zette ze onze spitsen vaak aan het werk. Dit resulteerde al snel in de 0-3 van Savin en de 0-4 van Brahim. In zijn tweede wedstrijd al zijn eerste doelpunt. Goed gedaan hoor.

We zijn inmiddels over de helft van deze competitieronde heen en staan na het weekend nog steeds op de eerste plaats. De stand is wat scheef getrokken doordat niet alle teams evenveel wedstrijden hebben gespeeld. Maar het is aan de andere om ons van deze mooie plek af te spelen. Kom maar op!!! Zaterdag gaan we weer trainen op het strand van Woudenberg, daarna volgen twee belangrijke wedstrijden tegen onze directe concurenten. Als we die nou eens zouden winnen..... Dan wordt het toch snel zomers voor de F6.