Woudenberg 8 - Merino's De 7

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

19 maart 2016 12:30

Pieter de Kruif

Vandaag stond de eerste thuiswedstrijd van 2016 op het programma tegen De Merino’s 7. Een gelijkwaardige tegenstander gezien de heenwedstrijd in Veenendaal (0-0) en slechts twee punten minder hadden.

Na de mooie 1-8 overwinning vorige week op laagvlieger Veenendaal 7, begon Woudenberg 8 goed en was al direct de bovenliggende partij, alleen bleven de kansen nog onbenut. Afstandschoten waren er van Dennis en Jelte. De gevaarlijkste momenten kwamen namens Alex, maar de middenvelder zag twee doelpogingen op de paal én de lat belanden.

De Merino’s 7 was slechts één keer voor het doel gekomen en pakte nog een hoekschop mee. Verder bleef het rustig rond het doel van keeper Erik van der Linden. Tot aan de rust wisten beide ploegen, net als eerder dit seizoen na negentig minuten, niet tot scoren te komen.

Richting het begin van de tweede helft waren het de bezoekers die onverdiend op 0-1 kwamen. Ondanks kleine kansen voor de thuisploeg leek deze stand niet meer recht te zetten. De bezoekers hadden veel gegeven en de vermoeidheid was zichtbaar richting het einde van de wedstrijd.

Woudenberg 8 sloeg op dat moment toe en boog de 0-1 achterstand om in een 3-1 overwinning. Een schot van Erik ter Maaten werd eerst nog gekeerd door de doelman, daarna schoot Khalid de rebound hard binnen, 1-1. Het bleef dus niet bij deze puntendeling. Woudenberg bleef de aanval zoeken en na goed voorbereidend werk van Willem kon de aanvaller terugleggen op Jelte, die beheerst de bal in de linkerhoek werkte, 2-1.

In de slotseconden bracht Jeroen op aangeven van Mark de 3-1 door eerder bij de bal te komen dan de doelman en deze te passeren, 3-1. Een perfecte overwinning waardoor Woudenberg 8 afstand neemt van de ploegen daaronder. Momenteel middenmoter met een zesde positie op de ranglijst. Zaterdag 2 april een uitwedstrijd bij FC Driebergen.