De ruggen gerecht, de punten binnen.

CDW F6

Anoniem (intikker)
    Anoniem (schot)
    Anoniem (scrimmage)
    Anoniem (volley)

F-pupillen zaterdag, F6, 7e klasse 91

9 april 2016 9:00

Ties van der Vlist

Zaterdag stond er weer een topper op het programma. Vorige week de nummer 3 verslagen nu stond de nummer 1 op het menu. Als we deze wedstrijd winnen nemen we de koppositie over.

CDW kwam naar Woudenberg zonder één wedstrijd verloren te hebben. Als ze deze wedstijd ook zouden winnen konden we het kampioenschap wel vergeten. Dus stond de druk er vol op. Groot was dan ook de teleurstelling dat we al snel op een 0-2 achterstand stonden. Wij voetbalden wel beter, maar voor we het wisten lagen er  twee achter Jamie. Vooral de laatste ging er op een vervelende manier in. Maar wat mooi was om te zien dat we niet boos werden op elkaar. We keken elkaar aan en deden er een schepje boven op. Onze middenvelders bleven goed samen spelen. Brahim kreeg het tot drie keer toe op z'n heupen en haalde met mooie solo's de achterlijn. Daar volgde een strakke voorzet. Tja, en zo als altijd staat Savin op de goede plek. Met speels gemak zorgden deze twee toppers voor een 2-2 ruststand.

Maar dit was nog niet genoeg, Tess zei tegen ons in de rust: "Het gaat niet gebeuren dat CDW gaat winnen vandaag. Kom op!" Onder aanvoering van Jamie, die met gevaarlijke uittrappen steeds onze middenvelders aan het werk zette, volgende er een mooie tweede helft. CDW werd niet meer gevaarlijk en zelfs een beetje gefrustreerd. Dit waren ze niet duidelijk gewend!

De 3-2 was een kopie van de eerste twee doelpunten, keuring mannen. Maar het lekkerste wordt zoals altijd voor het laatst bewaard. Aan het einde van een mooie aanval stond David. Hij schoot, zonder genade, de bal keihard in de touwen. De lat trilt nog steeds denk ik. Dit doelpunt inspireerde iedereen. Fleur kwam op 3 mm na tot haar eerste doelpunt. Veel dichterbij kan je er niet zitten. De bal rolde net niet over de lijn......

Het was Tess die de wedstrijd definitief op slot gooide. Een mooi hoog schot langs de keeper betekende de 5-2. Einde wedstrijd en volop spanning in de competitie. We staan weer op de plek waar we horen. Laat CDW maar z'n best doen om ons daar van af te spelen.

We moeten nog twee wedstrijden spelen, als we die winnen blijft het nog lang spannend. Ik heb het vaker gezegd: "Trots op jullie......."