E1 speelt gelijk, na drukke week

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 02

2 april 2016 12:00

Nick van Raaij

Vandaag een competitiewedstrijd thuis tegen DOVO E2. Onze E1 heeft het erg druk deze periode, een inhaalwedstrijd door de weeks en natuurlijk het 9 x 9 voetbal op de donderdagen, en dat naast de gewone trainingen. Dit was wedstrijd 4 in 8 dagen.
    De E1 was compleet en de doelstelling was gewoon lekker voetballen en scoren en er lekker fel opzitten zoals de andere wedstrijden deze week, waarin goed werd gespeeld. Woudenberg begon netjes aan de wedstrijd en was iets beter in de beginfase. In de 10e minuut was het Jayson die mooi scoorde op aangeven van Luka. Even later was het DOVO die via de zijkant goed doordrong en de 1 - 1 maakte. In de 18e minuut was er een strafschop voor Woudenberg, die genomen werd door Yuri, de keeper. Hij miste al een keer eerder dit seizoen, maar nu hoog in de kruising en hetwas 2 - 1. Even later kwam DOVO weer via de zijkant goed door en de 2 -2 staat weer op het bord. Woudenberg is dit seizoen al erg goed in het niet opgeven en zo ook nu niet, Luka met een afstandsschot en het was 3 - 2. Even later was het weer raak en Yair scoorde prachtig met een schot op aangeven van Floris.
    Dit was ook de ruststand, 4 - 2. In de rust aangegeven dat DOVO erg gevaarlijk is via de zijkanten en hoe we dan moeten optreden.  DOVO gaf niet op  en scoorde  de 4 -3 uit en corner die goed werdt ingekopt. Het bleef op en neer gaan waardoor Woudenberg wel erg moe werd, en noodgedwongen wissels moest doen omdat er spelers waren die leeg waren. In de 35e minuut een corner voor Woudenberg die Floris goed binnenschoot. Ook DOVO zag dat Woudenberg het moeilijk had en bleef aandringen en zo dat het uiteindelijk 5 - 5 werdt in de laatste 3 minuten.
    Vanwege die drukke periode zie je dat onze E1 aan het einde van de wedstrijden net te kort komt, en daardoor net verliest of gelijk speelt. Daarom is dit toch een prestatie om nu toch die nederlaag te voorkomen en het team er vol voor blijft gaan. Voetballend gaan we steeds beter spelen, maar onze tegenstanders ook, en toch blijft onze E1 toch nog steeds groeien. Dit blijft vertrouwen geven en de winst komt vanzelf als we zo doorgaan.
    De stand in de compettie is NIET belangrijk, maar de spelers kijken er toch naar, en toch zijn we weer een plekje geklommen, omdat de concurenten punten verspeelde.
    Volgende week weer thuis nu tegen GVVV E1 om 10 uur.