Rommelpot

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 15

16 april 2016 9:00

Jan Fluit

Het spel was niet om over naar huis te schrijven maar over de uitslag kunnen we wel weer tevreden zijn. Het begon op het hoofdveld als een echte rommelpot maar in de 7e minuut bereikte Maxim op rechts Rinze die beheerst de 1-0 kon maken. Het spel werd er niet beter van maar we hadden wel overwicht en het meeste balbezit. Yannick had een paar afstandsschoten maar ook dit bracht VVZA niet van de wijs. Aan het eind van de eerste helft kwam de tegenstander er een paar keer gevaarlijk uit en moest Tom redding brengen.

Voor de tweede helft was de opdracht duidelijk. Soms kan je niet veel in een rommelige wedstrijd maar dan moet je fel zijn en je duels winnen. Na twee vrije trappen van Joel die net niet lukten mocht Ferrence het in de 18e minuut proberen. Van 20 meter schoot hij onhoudbaar hard en zuiver in de kruising, hele mooie 2-0. Daarna kwam VVZA er niet meer aan te pas en zette Ferrence een paar minuten later zoveel druk dat de verdediger haastig terug speelde en zijn keeper verraste, 3-0. De laatste was misschien wel de mooiste en kwam voor 90% op naam van Tim. Hij kwam van eigen helft met de bal aan de voet, omspeelde vier tegenstanders en legde niet te missen af aan Thomas die voor de eindstand zorgde, 4-0.