Teamprestatie

Eemboys D1

D-pupillen zaterdag, D2, 3e klasse 15

23 april 2016 11:30

Vanuit een geleende maar heerlijk warme kleedkamer mochten we vandaag aantreden voor de return tegen de D1 van Eemboys in Baarn. Tussen de buien door hadden we vanaf het begin het beste van het spel maar geen van beide teams kwamen in scoringspositie. Na een kwartier spelen was het wel raak maar voor ons aan de verkeerde kant. De spits van Eemboys verraste op snelheid met de wind in de rug Mika en Tom en kon zomaar 1-0 maken. Gelukkig zijn we vaker uit een achterstand teruggekomen en de keihard werkende Joel kon op links doorbreken, hij bereikte Thomas die de kans aan Rinze gaf om gelijk te maken. Dat deed hij onberispelijk en binnen een paar minuten was het weer gelijk, 1-1. De rest van de eerste helft en het begin van de tweede helft was er veel strijd, we vochten als leeuwen, maar geen doelpunten. De trainers hadden uitgelegd dat ze in de verdediging liefst weinig wisselen om de rust te bewaren. Dat werkte goed want Milan, Mika, Sam, Tim en Tom hadden goede controle en gaven nauwelijks nog iets weg. Ook het middenveld waar Ferrence voor Maxim was gekomen en Yannick als spelverdeler hard werkte zorgde voor aanvoer naar voren. Halverwege de tweede helft troefde Meron voor de derde keer zijn boomlange tegenstander af en ontstond er een scrimmage voor de goal. Toen de bal maar even terug stuitte, bedacht Joel zich niets en kon de 1-2 maken. Daarna was het hele veld voor ons, Roan kreeg nog een kans maar het grote gevaar kwam uit meerdere vrije trappen van Ferrence, Yannick en Joel. De keeper van Eemboys voorkwam een grotere voorsprong maar de overwinning is in de tas. De leiding van Eemboys, en daarmee de spelers ook, had niet de tijd of het fatsoen om ons te feliciteren of de scheidsrechter te bedanken. Jammer, wij doen dat anders.