E1 speelt prima 1e helft, op karakter tegen sterke VRC E1

... (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 02

14 mei 2016 10:30

Vandaag de nr.1 VRC tegen de laatste in de laatste competitiewedstrijd.
    Stijn geblesseerd en Yannick speelt maar een helft en daarom Martijn Dekker uit de E2 meegevraagd. Eenmaal aangekomen bij VRC bleek dat de tas met wedstrijd kleding nog in Woudenberg stond, even vlug ophalen en 5 minuten voor tijd konden we omkleden, en geluk dat de wedstrijd ervoor uitliep. Dat was Woudenberg  E4 die kampioen geworden was. We begonnen iets later. Afgelopen Woensdag een wedstrijd gehad tegen DOVO waar we ons eigenlijk moesten schamen over het vertoonde spel. Dit meegenomen in de bespreking, en uitgelegd dat dit NIET mag gebeuren in een E1. Met deze wetenschap begint onze wedstrijd. Tot ieders verbazing begint Woudenberg E1 zeer sterk aan de wedstrijd, in de 2e minuut een counter van Woudenberg en die net naast getikt wordt, in de 3e minuut een afstandschot die de keeper van VRC er maar net uithaald. In de 10e minuut een schot van Floris die nog net als corner verwerkt wordt. Dit zijn enkele voorbeelden om aan te geven hoe goed Woudenberg eigenlijk voetbalde. De tegenstander steeds onder druk houden en elkaar wat gunnen waren de belangrijkste redenen dat het zo goed ging. Aan het einde van de eerste helft komt VRC langzaam meer in hun spel en komen dan met 3 prachtige counters, en het staat 3 - 0, met de rust. Eigenlijk hadden we volgens hun coach gewoon met 2 - 0 voor moeten staan, maar helaas. In de rust besproken wat er eigenlijk zo goed gaat en dat we zo verder moeten gaan. Direct na rust valt dan de 4 - 0 via een ongelovelijke bal die er zomaar invalt. Woudenberg laat het er niet bij zitten en zet nog maar eens aan. In de 5 a 7 minuten die volgen speelt Woudenberg brutaal en VRC moet terug en komen er nu even niet meer aan toe om aan te vallen, onze verdienste. Aan het einde van de wedstrijd loopt VRC terrecht uit naar 7 - 0. Onze spelers waren echt moe, en hebben eindelijk eens laten zien wat dit team in hun mars heeft. De spelers hebben echt gewerkt voor elkaar en dat ontbrak regelmatig in de laatste wedstrijden. Wat was er gebeurd als we het hele seizoen zo gewerkt hadden ? Dat zullen we nooit weten, maar wat we wel weten, is dat de spelers nu een keer meegemaakt hebben wat er eigenlijk verwacht wordt van een team.
    Ze hebben vandaag echt als team gevoetbald, echt mooi om te zien.
    Wij als trainers hebben geprobeerd om de spelers individueel beter te maken en om met elkaar te voetballen en zo de spelers optimaal voor te bereiden op volgend seizoen ( Heel veld ). Wij denken dat dat gelukt is en onze doelstelling gehaald is. In de 2e klasse begonnen en geeindigt in de 1e klasse, wel onderaan, maar wel het meeste geleerd denken wij.  Succes spelers in het komend seizoen.