Maatje te groot

Roda 46 D3

D-pupillen, D2, Groep 3 17

30 maart 2016 19:00

Heerlijk voetbalweer, een prachtige accommodatie maar een tegenstander die een maatje te groot bleek. Het doel was om onze huid duur te verkopen tegen de D3 van Roda '46, een tweede klasser die bovenin mee draait. Het was deze bekerwedstrijd alles of niets voor een ronde verder. We hadden echter de bal nog niet aangeraakt of de snelste tegengoal ooit lag binnen 10 seconden in het net. Ook in de periode daarna liepen we achter de feiten en onze tegenstander aan die in de 8e minuut zowel de tweede als de derde erin schoot. Vanaf dat moment leken we onze zenuwen en ontzag de baas en lieten we zien dat we goed konden meevoetballen. We hadden meer balbezit, een aantal heel goede combinaties en we kregen wat kansjes. In de laatste minuut van de eerste helft resulteerde dit in een vrije trap van Ryan die door Tim knap werd ingekopt. Ruststand 3-1.

Met de complimenten voor het herstel en de opdracht om dichter bij je (snelle) tegenstander te blijven begonnen we aan de tweede helft. Nu had Roda echter weer het betere van het spel. We bleven tot de laatste minuut keihard werken maar kwamen nauwelijks nog van onze eigen helft. Roda benutte meerdere kansen die ze kregen en gaan na een 7-1 overwinning door naar de volgende ronde. Wij kunnen ons volledig op de competitie focussen.