Bekerwedstrijd: Woudenberg JO8-1 tegen CDW JO8-1.

CDW JO8-1

Onder 8, JO8-1, Groep 4 04

22 oktober 2016 12:05

Thijs Holtsingel

Woudenberg geeft nooit op!

Woudenberg, 22 oktober 2016, Na een heerlijke week herfstvakantie stonden onze jongens weer te popelen om te mogen voetballen. Vandaag stond de bekerwedstrijd tegen CDW JO8-1 op het programma. Ja, het beruchte CDW uit Wijk bij Duurstede. De ploeg die in de competitie van Woudenberg de eerste tegen doelpunten kregen, nadat ze in de eerste 3 wedstrijden 43 doelpunten scoorde. De jongens uit Wijk bij Duurstede waren dan ook goed voorbereid, maar daarin waren wij gelijk. Onze jongens hadden gewoon doorgetraind tijdens de vakantie. En de hoofdcoach had zelfs in een vakantiehuisje lang nagedacht over onze opstelling. Hij haalde de kerstboom weer tevoorschijn.

We begonnen met Jonathan en Hugo achterin, Ties kort daarvoor als verdedigende middenvelder, Fabe en Kaj op het middenveld en snelle Sven in de spits. Bo begon als Keeper en Quintijm begon als wissel en kwam daarna het middenveld versterken. Woudenberg begon sterk en zat kort op de bal. Toch was het CDW dat al snel een kansje kreeg en daaruit scoorde. Daarna werd er fanatiek door gevoetbald, maar te veel op onze helft. CDW wist voor rust nog 2 keer te scoren.

Maar onze jongens geven nooit op en na rust gingen ze strijdbaar door. Kaj mocht keepen en dat was schitterend om te zien. Met knap voetenwerk wist hij doelpunten te voorkomen. Jonathan en Hugo sloten meer aan, waardoor de ruimtes kleiner werden en wij meer aan voetballen toe kwamen. Ties, Fabe en Sven wisten mooie passes te geven. Bo stond toen weer in de spits en daarmee waren we gevaarlijk. We kregen kansen; Bo werd door de middenvelders een aantal keer mooi de diep gestuurd. En Quintijm was na een mooie actie dicht bij een doelpunt voor Woudenberg. Toch was het CDW dat nog 2 keer wist te scoren. Het werd daarmee 5-0 voor CDW. J08-1 was strijdbaar en gaf niet op.

Mannen, jullie hebben het goed gedaan! We gaan lekker door met de competitie en daarin komen een aantal mooie wedstrijden. En CDW? Die komen we vast nog wel een keer tegen en wellicht spelen er dan een paar van hun bij FC Utrecht, waardoor we iets meer kansen krijgen!